DIJOUS, 28/03/2024 | 10:13 h

Consells per baixar la febre

21/3/2018

La febre en els nens i les nenes és un dels motius de consulta més habituals als centres d’atenció primària. Des de la Regidoria de Medi Ambient i Sanitat de l’Ajuntament d’Abrera ens fem ressò de les recomanacions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per tractar la febre.

L’elevació de la temperatura corporal o febre és la resposta natural del cos a una infecció. És el signe més comú i freqüent de malaltia i no és perjudicial en si mateixa, sinó que normalment és el símptoma secundari d’una infecció. Pot causar sensació de fred, malestar, cansament i disminució de la gana.

El tractament per fer baixar la febre inclou: els antitèrmics, que són medicaments tipus paracetamol i ibuprofèn; així com també altres mesures com ara treure l’excés de roba o fer banys amb aigua tèbia.

L’ Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria va publicar fa uns anys el Decàleg de la febre, que podeu llegir fent clic aquí. Per a qualsevol informació addicional, us podeu adreçar al telèfon 061 de CatSalut Respon.