DIVENDRES, 29/03/2024 | 06:23 h
  • massa forestal abrera bosc

Entra en vigor la prohibició de fer foc als terrenys forestals del municipi

15/3/2018

El dimecres 15 de març va entrar en vigor la prohibició de fer foc en zones forestals i el seu entorn que s’allargarà fins el 15 d’octubre, ja que comença l’anomenada temporada alta de risc d’incendis forestals. La prohibició inclou tant finques forestals que estiguin poblades d’espècies arbòries com les que no, així com en una franja de 500 metres al seu voltant.

Durant aquest període no està permès encendre foc per qualsevol tipus d’activitat, sigui quina sigui la seva finalitat. Tampoc es poden llençar objectes encesos, coets, focs d’artifici o altres artefactes que continguin foc. Es recorda que també resta prohibit abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol tipus que puguin provocar l’inici d’un foc. Tampoc es pot fer ús de bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.

Cremes col·lectives

Des de l’Ajuntament d'Abrera disposem d’un sistema d’autorització de cremes agrícoles conegut com “cremes col·lectives”, que permet que els professionals del camp interessats a realitzar una crema de restes agrícoles puguin adreçar-se al consistori per tal de sol·licitar el permís especial, que es concedirà al moment.

Queden exclosos d’aquestes “cremes col·lectives” focs recreatius com costellades, calçotades, crema de marges, crema de canyes, de residus o de restes de jardineria. Aquest sistema però, quedaria suspès en cas d’activació del pla alfa al nivell 2 o superior i sota condicions climàtiques que ho contraindiquin. A més, els agents rurals podran establir in situ mesures complementàries per tal de millorar la seguretat, així com aturar les cremes quan les condicions meteorològiques així ho aconsellin.

A més, tots els demandants del permís hauran d’acomplir les següents condicions:

• El lloc de la crema estarà net de vegetació en un perímetre de 3 metres al voltant del foc.
  • S'han de fer piles petites ( volum màxim de 2 metres cúbics ) i encendre'n una darrera l'altra, no simultàniament
  • No es podran fer les cremes a menys de 25 metres de la zona forestal, excepte si es disposa d'un mínim de 30 litres d'aigua ( 2 motxilles extintores) a peu de la crema; en aquest cas, la distància a terreny forestal serà d'un mínim de 15 metres.
  • L'activitat s'ha de fer exclusivament els dies i hores esmentades en l’autorització. Els dies autoritzables per a les cremes col·lectives són tots menys els diumenges i festius a Catalunya.
  • L'activitat només es podrà començar amb vent encalmat. Amb una velocitat del vent superior a 10km/h. l'activitat s'haurà d'aturar.
  • Cal apagar les brases un cop acabada l'activitat i assegurar el perímetre al voltant de la pila que es crema.
  • Les flames no poden superar els 3 metres d'alçada.

Més informació

Per a més informació també podeu adreçar-vos al Departament de Territori i Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera, a l’avinguda Lluís Companys, 8, entresòl, de dilluns a divendres de les 9  a les 14 hores i els dimecres també de les 16.30 a les 19 hores de la tarda.