DISSABTE, 20/04/2024 | 12:49 h

426 veïns i veïnes d’Abrera s’han beneficiat del servei gratuït de teleassistència al nostre municipi

9/3/2018

El servei gratuït de teleassistència, que oferim des de l’Ajuntament d’Abrera a la nostra gent gran, és un servei d’atenció domiciliària que gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals ofereix seguretat, companyia i suport a la persona usuària i els seus familiars en el seu entorn habitual.

L’any 2005 vam posar en marxa el servei de teleassistència al nostre municipi. Des d’aleshores hem atès 426 persones. És a dir, 426 veïns i veïnes han pogut envellir amb més seguretat i qualitat de vida a casa seva gràcies a aquest servei. Durant l’any 2017, 248 persones s’han beneficiat d’aquest servei de forma gratuïta al nostre municipi. Amb aquest volum d’usuaris, la ràtio de cobertura és d’un 13,35% en relació al total de persones de 65 anys residents a Abrera. El grau de cobertura mitjà de la província de Barcelona és també del 13%.

Des d’aquest servei, a  més, s’ha donat resposta a 150 emergències, ja sigui a través dels familiars, de la Xarxa Local de Serveis Socials d'Atenció Domiciliària (SAD), del Centre d’Atenció Primària (CAP) o del 061. Hem gestionat 11.223 trucades: rebudes, emeses, dispositius de seguretat i automàtiques.

Durant l’any 2017, també hem instal·lat 37 dispositius de seguretat, els quals, permeten detectar situacions de risc o d’emergència a la llar: foc, fum, escapament de gas, caigudes...

Atenció domiciliària

El teleassistència és un servei d’atenció domiciliària que, gràcies a la tecnologia i a l’equip de professionals, permet detectar situacions d’emergència, donar desposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona usuària amb l’exterior.

En el domicili de les persones usuàries del servei s’instal·la un terminal d’assistència i una unitat de control remot (penjoll), que el veí o veïna sempre ha de portar posat quan estigui a la seva llar.

Només prement el botó vermell del control remot o penjoll, la persona usuària pot contactar les 24 hores, 365 dies l’any, amb un centre d’atenció que donarà resposta a les seves necessitats i demandes.

Està especialment indicat per persones grans, que visquin soles o que no disposin del suport necessari durant períodes de temps determinats, i que estiguin afectades per  problemes de salut que els dificultin o afectin la vida diària. Essent prioritari el col·lectiu de persones majors de 80 anys.

Cal tenir en compte que el Servei de Teleassistència disposa de tecnologia adaptada per a aquelles persones amb necessitats funcionals especials. Concretament, per persones amb dificultats auditives o dificultats de parla o amb dificultats de mobilitat. Actualment, a més, ja es pot oferir aquest servei a persones que només disposen de línia mòbil i no tenen telèfon fix.

Més informació a la pàgina de la Regidoria de Serveis Socials, o a les oficines de la regidoria: carrer Tarragona, 2 (xamfrà Av. Sant Hilari) en l'horari habitual: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i dimarts i dimecres de 15.30 a 19.00 hores (juliol i agost només dimecres) i el mateix telèfon: 93 770 29 11.