DIMARTS, 14/08/2018 | 21:20 h

• Consell de Dones d'Abrera

Valorem positivament la trobada del Consell Municipal de Dones d’Abrera

27/2/2018

Des de la Regidoria de Dones i Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera vam organitzar el dijous 22 de febrer a la Casa de Cultura la reunió del Consell Municipal de Dones d’Abrera amb l’objectiu de potenciar aquest òrgan consultiu i d’assessorament sobre tots aquells temes relatius a l’equitat de gènere i les polítiques municipals que afecten o fan referència a les dones.

El Consell Municipal de les Dones d’Abrera permet fomentar la participació de les dones del municipi en la vida local, així com recollir les seves inquietuds i promoure espais de debat i relació. L’objectiu és que el Consell Municipal de les Dones pugui ser un canal perquè les dones d’Abrera facin sentir la seva veu i puguin fer les seves aportacions.

A banda de l’Ajuntament d’Abrera, també l’integren representants de les entitats de dones del municipi, els partits polítics, els sindicats i totes aquelles dones que, a títol individual, s’hi volen sumar.

La reunió del Consell Municipal de Dones va comptar l’assistència de l’alcalde, Jesús Naharro, la Regidora de Dones i Igualtat a l’Ajuntament d’Abrera, Montse Navarro, les entitats Dones i Futur, l'Associació Abrera contra la Violència de Gènere i veïnes i veïns del municipi.

La regidora Montserrat Navarro va valorar molt positivament la trobada i va encoratjar a totes les dones a participar en el Consell Municipal de les Dones: “ha estat un èxit i agraïm la participació a les persones que ens han acompanyat i desitgem augmentar el nombre d’homes i dones participants”.

Per l’alcalde, Jesús Naharro, l’objectiu del consell és “aconseguir la igualtat de debò. Eliminar els micromasclismes que tenim arrelats a la societat, treballant amb uns mecanismes que ens permetin millorar i fer una societat més igualitària i més digna”, va declarar als companys de Ràdio Abrera.

A més, des de l’Ajuntament hem sol·licitat participar al 5è Congrès de Dones del Baix Llobregat, que tindrà com a objectiu impulsar i visibilitzar les reivindicacions feministes, resituar el debat feminista a l’actualitat, recordant els principis fonamentals i projectant-los en la situació actual.

Taller “Patriarcat i micromasclismes”
Les i els assistents també van participar de forma activa al taller “Patriarcat i micromasclismes" que va impartir Maria Jesús Rodríguez, directora del SIE, que és el Servei d'intervenció especialitzada al Baix Llobregat, situat a Sant Feliu de Llobregat, per a dones i fills i filles víctimes de violència del Baix Llobregat, que dóna servei a tots els municipis de la comarca, entre ells Abrera.

També va participar-hi la Josefina, psicòloga del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del nostre municipi.

El SIAD, el Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Baix Llobregat és un servei gratuït adreçat a les dones i que ofereix informació, assessorament, primera atenció i acompanyament, si s’escau, amb relació a l’exercici dels drets de les dones en tots els àmbits relacionats amb la seva vida laboral, social, personal i familiar.

Ens trobareu:

A les dependències de la Regidoria de Dones i Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera, al carrer Tarragona, 2. Xamfrà Sant Hilari.

Per telèfon al 93 770 29 11 i al 93 557 24 20.

En horari de dilluns a divendres de 9.00h a 13.00 h i dimecres de 15.30h a 19.00 h.

L’horari d’atenció és amb cita prèvia.