DIMARTS, 14/08/2018 | 23:09 h

• Carnestoltes 2018
  • Berenar de Dijous Grans del Casa d'Avis de Santa Maria de Vilalba.

• Berenar de Dijous Grans del Casa d'Avis de Santa Maria de Vilalba.

Tot a punt per gaudir d'un cap de setmana ple de disbauxa i color amb la celebració del Carnestoltes 2018!

9/2/2018

Des d’avui i fins diumenge, Abrera es prepara per viure el cap de setmana més esbojarrat de l’any amb la celebració del Carnestoltes i amb propostes per a grans i petits com la Gran Rua amb el concurs de disfresses, tallers i animació infantil. Aquest dijous es va celebrar el berenar de Dijous Grans del Casa d'Avis de Santa Maria de Vilalba.

El tradicional berenar del Casal d'Avis de Santa Maria de Vilalba va comptar amb més de seixanta participants i l'assistència de l'alcalde, Jesús Naharro, i la regidora de Dones i Igualtat, Comunicació, Infància i Joventut, Montse Navarro.

Avui divendres 9 de febrer és el darrer dia per inscriure’s al concurs de disfresses que hem convocat des del Departament de Cultura de l’Ajuntament d’Abrera i per formar-ne part del jurat. El concurs tindrà lloc demà dissabte dia 10 de febrer en el marc de la Gran Rua de Carnestoltes, que sortirà a les quatre de la tarda al Parc de Can Morral i finalitzarà a la plaça de Pau Casals on es cremarà el senyor Carnestoltes i es farà el concurs de disfresses.

Espectacle infantil

El tret de sortida de les activitats de Carnaval, però, el donarem aquesta tarda amb l’espectacle infantil Kids Dance amb xocolatada i coca per a tots els assistents a partir de dos quarts de cinc de la tarda a la plaça de Pau Casals.

Xocolatada, sopar i ball a Santa Maria de Vilalba

Avui divendres, l'Associació de Veïns de Santa Maria de Vilalba també celebrarà el Carnestoltes a partir de les 18.30 hores al casal del barri amb xocolatada, sopar i ball.

Tallers de maquillatge i màscares

Demà dissabte, a banda de la rua, d’onze a una, al Mercat Municipal d’Abrera es farà un taller de maquillatge infantil amb cercavila, malabars i màgia a càrrec dels Germans Freak-Frak, i a dos quarts de dotze des de la Regidoria d’Infància de l’Ajuntament hem organitzat un taller creatiu de màscares a la Casa de Cultura.

Carnestoltes infantil i a Can Vilalba

Mentre que diumenge dia 11 de febrer, a les dotze del migdia celebrarem a la plaça de Pau Casals, el Carnestoltes Infantil amb animació a càrrec del grup “Set de So” i també celebrarà el seu Carnestoltes l’Associació de Veïns de Can Vilalba al Casal Social del barri: d’onze a una hi haurà activitats i esmorzar per als més petits, amb pintacares i taller de creació de disfresses; i de cinc a set es farà un concurs de disfresses amb premis per a les millors: hi ha cinc categories per edats, i un premi per a grups.

Mostra de cartells

Mentre que fins dimecres de cendra, dia 14 de febrer, es podrà visitar al vestíbul de la Casa de Cultura d’Abrera els treballs presentats al concurs infantil de cartells del Carnestoltes 2018. Més de 160 dibuixos i un guanyador: el Quim Gil, de l’Escola Ernest Lluch.

Consells de seguretat de Protecció Civil

Des del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament d'Abrera us fem arribar alguns consells per gaudir de les celebracions de Carnestoltes amb seguretat:

- Es recomana informar-se bé dels llocs per on ha de passar la rua i seguir les recomanacions dels organitzadors i del personal de seguretat.

- Amb el vehicle, no estacionar en doble fila i respectar els guals, les voreres i les zones de vianants.

- Si aneu acompanyats o en grup, acordeu prèviament un punt de referència on trobar-vos en cas que us separeu o us perdeu, i si aneu amb menors d’edat, porteu-los a collibè o de la mà, i estigueu pendents de la gent gran i de les persones amb discapacitat.. Amb aquests col·lectius es recomana preparar una fitxa amb les seves dades i un telèfon de contacte en un lloc visible per si es perden.

- No pugeu a les baranes, reixes o altres elements inestables que puguin ser perillosos, i una vegada finalitzat l’esdeveniment, abandoneu el lloc de forma ordenada, respectant l’ordre de sortida i seguint les indicacions dels serveis de seguretat.

Darrer dia d'inscripcions pel concurs de disfresses

En aquest enllaç es poden consultar les bases específiques del concurs de disfresses al que podrà participar qualsevol persona, ja sigui de manera individual, per parelles, o en grup. Les inscripcions es tanquen avui divendres 9 de febrer  a través de correu electrònic, descarregant el formulari d’inscripció a la pàgina web municipal ajuntamentabrera.cat i enviant-la a l’adreça cultura@ajuntamentabrera.cat.

Hi ha quatre categories per edats: la primera de 0 a 5 anys, la segona de 6 a 10, la tercera d’11 a 16 anys i la quarta per a majors de 17 anys, i una cinquena categoria “Especial comparses”. A les dues primeres els premis seran material lúdic-didàctic, i a la resta premis en metàl·lic per al primer, segon i tercer classificats que van dels 90 als 170 euros. Mentre que a la categoria de comparses s’han establert dos premis de 120 euros per a la comparsa més participativa i per a la més original.