DILLUNS, 12/11/2018 | 23:35 h

• Auditoria al servei de bus de Hispano Igualadina Manresa - Barcelona

Valorem positivament l'auditoria al servei de bus d'Hispano Igualadina de la línia Manresa - Barcelona

1/2/2018

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Abrera, Albert Roca, va participar a la reunió convocada pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya juntament amb els ajuntaments de Manresa, Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat del divendres 26 de gener per treballar en la millora del servei de bus de la línia Manresa - Barcelona.

En aquesta reunió es va acordar fer un control horari del pas dels vehicles, l’avaluació de les parades, la inspecció dels vehicles i l’atenció del personal.  Aquest servei de bus que ofereix l’empresa Hispano Igualadina a la línia que comunica Abrera juntament amb els altres tres municipis del Baix Llobregat amb Barcelona presenta greus problemes i mancances, tal i com els hem anat explicant en els darrers mesos, com és el funcionament inadequat del servei així com els horaris inadequats, retards constants, serveis plens que no es reforçaven, màquines validadores espatllades i manca de fulls de reclamacions. En aquesta línia els responsables de transport de la Generalitat es van comprometre a tractar aquests temes directament amb l’empresa per tal de millorar el servei i solucionar les deficiències d’aquesta línia de transport.

L’ alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el regidor de Mobilitat, Albert Roca, han destacat els problemes que presenten els busos d’aquest servei i han incidit en la importància de millorar-lo de cara a les usuàries i usuaris abrerencs.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat ara, a través de l’ATM de Barcelona, aquesta auditoria que consistirà, sobretot, en el control horari del pas dels vehicles, l’avaluació de les parades, la inspecció dels vehicles i l’atenció del personal. Els resultats s’enllestiran a la primavera i concretaran, d’una banda, les mancances en el servei per prendre mesures de millora i, de l’altra, permetran determinar les responsabilitats que pot tenir l’operador per incompliment de les condicions de prestació del servei.

Tres fases per solucionar el problema

L’avaluació es durà a terme en tres fases: la detecció de possibles mancances dels serveis d’obligat compliment conforme al contracte de concessió d’aquesta línia a partir de les queixes registrades i d’eventuals expedients sancionadors en curs; l’avaluació des del punt de vista dels serveis oferts; i finalment l’estudi de les repercussions sobre els clients actuals i la seva percepció.

Els objectius de la iniciativa

Implementar les millores estructurals una vegada analitzades les mancances i resoldre de manera immediata aquells aspectes que tinguin una solució ràpida. Aquests serien els objectius de l’auditoria en els quals hem intervingut des de  l’Ajuntament d’ Abrera. Es preveu presentar-la en un termini d’ entre quatre i sis mesos, incorporant una bateria de propostes per revertir tots i cadascun dels aspectes que es determini que presenten deficiències.

Actualment, la comunicació entre Manresa i Barcelona, on també es comunica el nostre municipi d’ Abrera disposa de 44 expedicions d’anada i 44 de tornada els dies feiners. A les hores punta hi ha fins a 7 expedicions per sentit i a les hores amb menys afluència d’usuaris, un mínim d’una per sentit.

Una comissió tècnica formada pels ajuntaments d’ Abrera, Manresa, Olesa de Montserrat i Monistrol de Montserrat, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona i el Departament de Territori i Sostenibilitat es reuniran periòdicament per avaluar l’estat dels treballs i consensuar les propostes d’actuació.

Recordem que l’adreça de correu electrònic on els nostres veïns i veïnes es poden adreçar per fer arribar les seves queixes o suggeriments respecte al servei de bus Hispano Igualadina Manresa – Barcelona és la següent: mobilitat@ajuntamentabrera.cat.

• Declaracions a Ràdio Abrera de l'Alcalde d'Abrera, Jesús Naharro

• Declaracions a Ràdio Abrera del regidor de Mobilitat a l'Ajuntament d'Abrera, Albert Roca