DIVENDRES, 19/04/2024 | 08:00 h
  • DSC00185

Diada de Sant Jordi a Abrera amb parades de llibres i roses

23/4/2012

Abrera celebra avui la Diada de Sant Jordi amb les tradicionals parades de venda de llibres i roses pels carrers del municipi, a càrrec de floristes i llibreters, i també de diverses entitats, col·lectius, i grups locals dels partits polítics d´Abrera. També hi ha parades, durant tot el dia, al Montserrat Centre Abrera i al Mercat Municipal, i els centres educatius celebraran el Sant Jordi amb tallers i activitats.

A la Biblioteca Josep Roca i Bros, a les 16.00h, tenen lloc les tradicionals lectures compartides de textos propis o d´altres autors; en finalitzar se sortejaran dues paneres culturals, una infantil i una altra d´adults; i a les 18.00h, el poeta local José Luis Garcia Herrera oferirà un recital amb poemes del seu llibre “Cuaderno de Britania”.

Fins el 30 d´abril es podrà visitar a la biblioteca l´exposició “Escriptors de pas”, amb un recull de tots els escriptors que han visitat el centre, així com una mostra de fons amb rondalles i llibres infantils sobre cavallers, princeses i dracs.

Al Mercat Municipal d´Abrera, a partir de les 17.15h, té lloc el lliurament de premis del tercer concurs de poesia, i tot seguit es farà un taller infantil de reciclatge de Sant Jordi. Des de l´associació d´empresaris i comerciants Abrera Comerç també s´ha convocat un concurs de punts de llibre a les escoles d´educació infantil i primària del municipi.

Durant el cap de setmana ja han tingut lloc algunes activitats per commemorar la Diada de Sant Jordi: l´Associació Salvemos el Castell de Voltrera va organitzar dissabte una jornada festiva amb intercanvi de llibres, tallers infantils, teatre, un sopar de germanor i inflables, i també va tenir lloc l´hora del conte amb un espectacle familiar a la Biblioteca Josep Roca i Bros. Diumenge a la tarda va haver-hi sardanes i la cloenda i lliurament de premis del Concurs de Teatre Vila d´Abrera 2012, amb l´actuació del Grup Artístic Illets d´Abrera.

Dilluns, 23 d´abril de 2012