DIMECRES, 19/09/2018 | 21:15 h

• Consells per pal·liar els símptomes la grip
  • Grip

Consells per fer front l’epidèmia de grip

10/1/2018

La grip és una malaltia respiratòria vírica que s'encomana fàcilment d'una persona a una altra. A Catalunya arriba amb l'hivern i s'incrementa habitualment durant les primeres setmanes de gener. Des de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament us oferim uns consells per prevenir la grip, que ja ha esdevingut epidèmia.

El Departament de Salut de la Generalitat ha decretat oficialment l’inici de l’epidèmia de grip d’aquest hivern, ja que s’ha situat en els 248 casos per cada 100.000 habitants. En aquest sentit, el llindar epidèmic per aquesta temporada s’ha establert en una taxa d’incidència de síndromes gripals de 109,4 casos per 100.000 habitants.

Els principals símptomes de la grip són febre alta (més de 38ºC), calfreds, malestar general, tos intensa i persistent, mal de cap i dolors musculars. Té una durada de 5 a 7 dies, tot i que alguns dels símptomes poden durar una setmana o dues i es poden confondre amb la simptomatologia d’un refredat comú.

En els infants molt petits, la gent gran, les persones amb malalties greus i les persones amb diverses malalties cròniques pot provocar complicacions greus que requereixen actuacions específiques. La millor manera de prevenir la grip és amb la vacunació

Recomanacions per prevenir la grip:
· A l’estornudar, tapar-se la boca i el nas amb mocadors de paper i llençar-los després de cada ús.
· Rentar-se les mans sovint amb aigua i sabó o bé amb un preparat d’alcohol.
. Netejar i desinfectar regularment les superfícies i estris que estan més en contacte amb les mans.
· Ventilar sovint els espais tancats obrint les finestres durant uns minuts.
· Evitar el contacte proper, compartir coberts o altres utensilis amb les persones amb grip.

Què he de fer si ja he agafat la grip?
 El tractament de la grip es basa en combatre els símptomes amb medicaments útils per a la febre i el dolor. Poden existir d’altres símptomes que s’han de tractar de forma puntual i sempre sota la supervisió d’un professional de la salut. Tot i aquests medicaments que ens ajuden a tractar la febre i el malestar, els descans és un dels millors remeis per a ajudar-nos a millorar de la infecció vírica.

Si tenim la grip:
· Fer repòs
· Beure molta aigua, sucs, brous i infusions
· Estovar els mocs del nas amb una aplicació de sèrum fisiològic o aigua amb sal.
· No fumar

El Departament de Salut recomana que abans d’anar d’urgències cal trucar al 061, ja que si no hi ha patologies prèvies, la grip només requereix repòs a casa i sobretot no prendre antibiòtics si no hi ha una infecció respiratòria i sempre sota la prescripció d’un metge.

Xerrada "Mocs i respiració"

La fisioterapeuta respiratòria pedriàtica, Jesica Alarcon, impartirà el dimecres 31 de gener la xerrada "Mocs i respiració" al Centre Polivalent (plaça del Rebato, 1) de les 17.30 h a les 19.00 h. Des de la Regidoria d'Infància organitzem aquesta activitat divulgativa. Inscripcions a partir d'aquest dimecres 10 de gener. Matins de 10.00 h a 14..00 h i la tarda de dimecres de 16.00 h a 18.00 h al Casal de Joves (plaça del Rebato, 1). Telèfon 93 770 43 34, mail: infancia@ajuntamentabrera.cat

D'altra banda, en el marc del Cicle de xerrades de promoció de la salut que organitza l'Equip d'Atenció Primària d'Abrera amb la col·laboració de la Regidoria de Sanitat de l'Ajuntament d'Abrera, també dimecres 31 de gener s'oferirà la xerrada "Les al·lèrgies" a càrrec del doctor Jordi Esplugues, pneumòleg de l'Hospital de Martorell. Es celebrarà a les 18.00h a la Casa de Cultura i l'assistència és lliure, no requereix d'inscripció.