DIMARTS, 14/08/2018 | 16:04 h

• Cavalcada de Reis 2017

Consells per gaudir de la Cavalcada de Reis 2018

5/1/2018

Des de la Regidoria de Seguretat ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera us facilitem diversos consells per gaudir de forma segura de la Cavalcada de Reis el proper divendres 5 de gener.

A les 17.45 h, el patge Viu-Viu arribarà a l’estació dels FGC per rebre a Ses Majestats Els Reis Mags d’Orient, que un any més arribaran en tren al nostre municipi. Després de ser rebuts per l’alcalde, Jesús Naharro, els  Reis Mags pujaran a les seves respectives carrosses per fer la tradicional cavalcada.

El recorregut serà el següent: passeig de l’Estació, carrer de Llobregat, carrer de Josep Tarradellas, avinguda de la Generalitat, carrer de Sant Jaume, carrer del Rebató, avinguda de la Generalitat, Església de Sant Pere (on es farà una aturada), passeig de l’Església i rambla del Torrentet.

Recomanacions per abans i durant la celebració de l’esdeveniment:

• Abans d’anar-hi estigueu atents a les informacions oficials que emetin les autoritats sobre l’esdeveniment, el recorregut així com les condicions meteorològiques.

• Tingueu en compte que el calçat que porteu us protegeixi bé els peus per evitar lesions: és una de les zones més vulnerables en actes massius.

Si el fred és intens recordeu portar barret i utilitzar bufanda o mocador per no respirar directament l’aire fred als pulmons. També és important que en general porteu roba còmoda i adequada a la meteorologia per evitar problemes amb el pas de les hores.

No empenyeu mai per accedir a una zona perquè podeu provocar una caiguda o allau: si la zona està saturada o molt plena busqueu un altre punt on situar-vos.

Si aneu acompanyats o en grup, acordeu un punt de referència fora de la zona on s’acumuli el públic on tornar-vos a reunir en cas que us separeu o us perdeu.

Si aneu amb nens porteu-los de la mà. Expliqueu-li quins són els riscos, que no poden fer i com han d’actuar si es perden. No deixeu que els menors pugin a cap objecte per veure millor: és preferible que els pugeu a coll si cal.

Si trobeu un menor perdut acompanyeu-lo immediatament a la policia o equips de seguretat.

• Porteu la documentació a sobre.

• Estigueu pendents de la gent gran i de les persones amb impediments.

• No pugeu a les baranes, reixes, contenidors o d’altres elements inestables perquè poden ser perillosos i provocar un accident.

• Seguiu sempre les instruccions del personal de seguretat.

• Recordeu que els principals riscos són el pas de les carrosses i tenir un accident per enfilar-se a algun objecte com ara contenidors, semàfors, senyals... No ho feu mai. Actueu sempre amb sentit comú: durant la celebració no us poseu en risc ni exposeu els vostres fills a un possible accident.

Quedeu-vos sempre darrera les tanques o senyalització de seguretat del pas de carrosses.

• No parleu ni feu senyals que puguin distreure ni al personal de seguretat, ni als

acompanyants a peu de les carrosses, ni als seus conductors, a excepció de que es tracti d’un accident o emergència.

No us acosteu mai a les carrosses, ni intenteu pujar-hi.

No agafeu caramels que quedin en el pas de carrosses, us podeu distreure al pas de les següents carrosses.

No creueu pel mig de les carrosses ni us acosteu quan estiguin aturades o fent càrrega de combustible.

No llenceu caramels al personal de seguretat, a les persones de les carrosses ni a la gent que està mirant la cavalcada.

En cas de detectar alguna incidència informeu immediatament al personal de seguretat i si cal truqueu al 112.

En cas d’emergència:

Mantingueu la calma i estigueu atents a les indicacions dels serveis d’emergència. Tingueu molta cura dels menors i les persones amb discapacitats.

Eviteu cridar, córrer o empènyer els altres, ja que podríeu provocar situacions molt perilloses per a la gran quantitat de persones que n’hi ha concentrades.

• Una vegada estigueu en una zona segura, si no trobeu alguna persona informeu-ne els serveis d’emergència.

• En cas d'emergència, si truqueu al 112 des d'un telèfon mòbil i no us dóna senyal, pot ser que les línies estiguin saturades: busqueu un telèfon fix per fer la trucada.