DISSABTE, 22/09/2018 | 10:11 h

• Per unes festes de Cap d’Any lliures de sexisme al nostre municipi

Per unes festes de Cap d’Any lliures de sexisme al nostre municipi!

29/12/2017

Des de l'Ajuntament d'Abrera apostem per unes festes de Cap d'Any lliures de sexisme al nostre municipi. Pren nota de les següents recomanacions!

Si ets noi:
Sigues valent i posa límits als teus amics quan es passen.
Si presències una agressió no et quedis callat.
Recorda que molestar NO és lligar.
Convidar a una copa no et dona accés al cos de ningú.

Si ets noia:
Tu tries on està el teu límit.
No ets borde quan poses límits.
Estar de festa no vol dir estar en un aparador en venda. No ho normalitzis i busca ajuda si ho necessites.
Els col·legues també han de respectar els teus límits.
Que et convidin no vol dir que tinguin dret a accés al teu cos si tu no ho vols.
Si t’incomoda para-ho. Mai és una tonteria!
Que comencis no vol dir que tinguis la obligació d’anar fins al final.

Què entenem per agressions sexistes?
Entenem per agressió sexista qualsevol comportament que exercim sobre una altra persona que no ho desitja, amb una finalitat sexual. Sigui de la intensitat que sigui. Alguns possibles exemples d’agressió sexista que apareixen al nostre entorn: Exhibició d’imatges sexistes ofensives. Comentaris ofensius, incloses burles, abusos verbals o floretes (“piropos”) indesitjades. Manca de respecte pels espais de grups de noies passant-s’ho bé. No respectar i entrar. Formes no benvingudes de contacte físic: tocaments no desitjats que incomodin, violentin o no agradin... Encara que no es facin “amb mala intenció”.

Si presencies algun acte sexista o necessites ajuda dirigeix-te a la barra de la festa o punts d'informació i allà et podran ajudar.

Entre tots i totes contribuim a crear festes lliures de sexisme!

Mira el vídeo publicat al Facebook de BigFriday: a Abrera, festes lliures de sexisme

Més informació:
Regidoria de Dones i Igualtat
C/ Tarragona, 2 (Sant Hilari)
Telèfon del Servei d' Informació i Atenció a les Dones (SIAD): 935 572 420