DISSABTE, 18/08/2018 | 02:57 h

• Tercera Mostra d’Entitats Socials
  • Donació sang 31 desembre

Per Nadal, l'amic invisible ets tu! Vine a donar sang!

28/12/2017

El nostre municipi acollirà el proper diumenge, 31 de desembre, una unitat mòbil del Banc de Sang, que s'ubicarà a la rambla Torrentent, davant del Casal d'Avis, de les 10 a les 14 hores. Des de la Regidoria de Medi Ambient i Sanitat col·laborem amb la campanya solidària, que porta el lema, “Per Nadal, l'amic invisible ets tu”.

Segons informa el Banc de Sang, avui hi ha sang per cobrir les necessitats de tots els hospitals de Catalunya per als propers dies, en un nivell que es considera normal. Malauradament, les reserves baixen un 25% durant aquests dies, pel canvi d’hàbits durant les festes. Però això no vol dir que estiguem en cap situació crítica.

D’alguns grups, com l’A- i el 0- només n’hi ha per a 4 o 6 dies. És habitual que les reserves d’aquests grups siguin més baixes, ja que hi ha menys població que té aquest tipus de sang. Però en cap cas no s’ha activat cap alerta.

Falsos missatges d’alarma
Els missatges que estan circulant sobre la manca de sang a l’Hospital de Sant Pau no són certs. Totes les reserves de sang de Catalunya estan centralitzades en un únic banc de sang que les distribueix pels diferents hospitals. Des del Banc de Sang es convoca a la ciutadania de manera regular per anar a donar sang, ja que la sang caduca i sempre se’n necessita.

A Catalunya es necessiten de mitjana cada dia unes 1.000 donacions de sang. Hi ha campanyes de donació tots els dies de l’any, també els caps de setmana, per garantir que tots els malalts tindran la sang necessària.