DIVENDRES, 29/03/2024 | 12:27 h

El Ple Municipal aprova els pressupostos de l’Ajuntament per l’any 2018

20/12/2017

En la sessió extraordinària celebrada el 14 de desembre passat, el Ple Municipal va aprovar el pressupost General de l’Ajuntament d’Abrera per a l’exercici 2018, que presenta un increment del 20,01% respecte als comptes de 2017.

La regidora d’Hisenda, Maite Novell, va explicar les línies genèriques i de detall del nou pressupost els pressupostos al ple, que van ser aprovats amb els vots a favor de PSC, CIU, ERC i Ad’A, les abstencions d’Abrera en Comú-E i PP, i el vot en contra de Ciutadans (C’s).

Increment del 20,01%

El Pressupost General del 2018 experimenta un increment del 20,01%. Segons l’alcalde, Jesús Naharro “el principal objectiu dels comptes per l’any vinent és donar respostes a les necessitats de les persones i les famílies. Els pressupostos 2018 aposten per la generació d’ocupació i reactivació econòmica. El reforç i garantia de les polítiques socials: atenció social, educació i habitatge. La millora de l’espai públic. Potenciar el manteniment de parcs i jardins”.

Per la Regidora d’Hisenda, Maite Novell “el nostre Ajuntament té una economia forta i sanejada i no és necessari recórrer a l’endeutament. Els del 2018 presenten un increment important en inversions, un augment vinculat a la reactivació empresarial i a l’augment dels impostos de construccions de naus industrials”.

Els comptes per aquest 2018 també aposten per la millora dels serveis de neteja viària. I la Millora i garantia de la qualitat dels serveis i la modernització i redimensionament del serveis de seguretat ciutadana, amb un increment substancial del pressupost en Seguretat Ciutadana i Protecció Civil.

Amb aquests pressupostos posarem els medis personals i econòmics pel manteniment dels Espais Públics urbans i Parcs i Jardins, des d’una perspectiva medioambiental.

Pressupost participatiu

Els pressupostos 2018 de l’Ajuntament d’Abrera són els primers en incloure un pressupost participatiu, que promou que la ciutadania sigui protagonista activa del què passa al nostre municipi.

Així, es destinen 150.000€ per finançar projectes proposats i votats directament per la ciutadania. Aquests projectes no podran superar els 40.000€ més IVA i s’executaran un mínim de 3 projectes.

Parcs i jardins

En parcs i jardins, les principals inversions per a l’any 2018 són la remodelació del parc de Can Vilalba. La creació del parc annex a l’escola Josefina Ibáñez. La millora de diversos parcs del nostre municipi i el canvi de l’arbrat de diferents punts d’Abrera.

L’any vinent es rehabilitaran diverses vies públiques (carrer Rebato i carrer Ter,  accés al barri de Ca n’Amat, obres d’asfaltatge a diferents vies municipals i la rehabilitació de voreres i murs de contenció).

Pel que fa a la millora d’espais públics municipals, es remodelaran els vestidors de la piscina d’estiu, s’instal·laran nous columbaris i nou mobiliari a la Biblioteca Municipal, al centre Obert i les biblioteques escolars. També es posarà una nova tanca exterior a l’Escola Bressol Món Petit i noves cortines separadores al Pavelló Esportiu Municipal.

Millora de l’atenció ciutadana

Els comptes per l’any 2018 aposten per la remodelació de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), la creació del nou espai de l’Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC) i una accessibilitat segura a les dependències de la Policia Local.

Adequació d’edificis i noves construccions

Els pressupostos 2018 també aposten per l’adequació del Castell de Voltrera, la rehabilitació d’habitatges d’emergència habitacional de la Masia de Can Morral, la construcció de zona d’esbarjo per a gossos i la construcció d’una font d’aigua als horts de Can Morral.

En els pressupostos per aquest 2018 també destaquen, a la política d’habitatges, els ajuts al lloguer d’habitatge perquè els joves puguin accedir a la seva primera vivenda en condicions assolibles. Els comptes de 2018 també inclouen un xec nadó, plans d’ocupació, la reforma i millora de la Sala Municipal, i la construcció d’una rotonda d’accés al barri de Santa Maria de Vilalba.