DIVENDRES, 19/04/2024 | 15:31 h

L’apnea del son centra la darrera xerrada de promoció de la salut

11/12/2017

La doctora Noelia Pablos, pneumòloga de l’Hospital de Martorell, va impartir la xerrada de salut dedicada a l’apnea del son, que va tenir lloc a la Casa de Cultura el dimecres 29 de novembre. Des de la Regidoria de Salut de l’Ajuntament d’Abrera organitzem aquest cicle de xerrades per promocionar la salut entre els nostres veïns i veïnes.

L'apnea del son és un trastorn comú, un desordre de la respiració quan es dorm, caracteritzat per l’obstrucció del flux aeri total o parcial de forma intermitent, fet que ocasiona l’alteració del patró normal del son.

Si el son s’interromp durant la nit, estaràs somnolent durant el dia. Les persones amb apnea del son tenen un risc major de patir accidents de trànsit (l’apnea del son està implicada en un 25% dels casos), accidents de treball i altres problemes.

És una malaltia molt freqüent (estan afectats un 6% dels homes, un 4% de les dones i un 3% dels infants) i alhora desconeguda, hi ha un gran percentatge de persones no diagnosticades.

Les persones que tenen més risc d’apnea són: homes, persones amb sobrepès, història familiar o petites vies respiratòries. Els infants amb amígdales i adenoides grans també poden patir apnees.

El diagnòstic es basa en la seva història mèdica i familiar, un examen físic i els resultats d’un examen del son.

Si pateixes apnea del son és important que comencis per realitzar canvis en l’estil de vida, com ara baixar de pes, evitar l’alcohol, el tabac o el consum de fàrmacs sedants. També ajuda dormir de costat i mantenir les vies nasals netes. Alhora es pot fer ús d’aparells bucals i aparells per respirar (CPAP), però, així i tot, hi ha casos en què és necessària la cirurgia.