DIVENDRES, 21/09/2018 | 04:36 h

• Avís fred i vent 01.12.2017

Consells de prevenció davant les alertes per fred i fort vent del Servei Meterològic de Catalunya

1/12/2017

El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès diversos avisos per fred i vent que durant els propers dies poden afectar Abrera. Des de la Regidoria de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil de l’Ajuntament d’Abrera us demanem extremar les mesures de protecció. I davant les previsions, la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat fa les següents recomanacions:

Consells per l'onada de fred

Tingueu cura dels familiars i veïns majors de 75 anys que visquin sols o estiguin en una situació de vulnerabilitat.
Si viviu en zones aïllades o fora dels nuclis urbans, mantingueu un rajolí d’aigua corrent a les aixetes per evitar que les canonades es congelin i protegiu amb draps la clau de pas de l’aigua. També podeu disposar d’una reserva mínima d’aigua o líquid per si el subministrament queda afectat.
Si disposeu de reg automàtic tanqueu-lo i eviteu totes les activitats que puguin comportar mullar els carrers, com regar o fregar.

Vigileu amb els aparells de calefacció:

Les calderes i els aparells de combustió que s'utilitzen per a la calefacció poden convertir-se en un element de risc si no estan en bon estat o no se’n fa un bon ús. Cal evitar la mala combustió. Per aquest motiu, seguiu els consells següents:

Si utilitzeu un escalfador o una estufa amb foc obert o qualsevol altre element de calefacció, per tal d’evitar la intoxicació i garantir l’entrada d’aire net, ventileu cada dia durant uns minuts.
Reviseu l'estat dels elements de calefacció, de les calderes, de les estufes, etc.
Si un aparell no funciona bé o fa olor estranya no el feu servir.
Mantingueu els nens allunyats de les estufes, dels brasers i de les xemeneies. No deixeu encenedors al seu abast.
No acosteu les estufes, els brasers, etc. a les cortines, als mobles i, especialment, als llits o matalassos. Mai eixugueu la roba o altres objectes a sobre, ja que podríeu provocar un incendi. No els cobriu amb cap objecte.
En cas d'urgència, Si sou en una habitació amb una estufa de llenya, carbó o gas, un braser o una caldera i noteu símptomes de mareig, ventileu immediatament: obriu alguna porta o finestra.

Truqueu sempre al 112 si us trobeu malament o penseu que patiu una intoxicació per mala combustió o si trobeu algú inconscient en arribar al domicili.

A l'exterior:

Eviteu els canvis sobtats de temperatura.
En dies d’onada de fred, eviteu que surtin al carrer els nadons, la gent gran i aquells que pateixin malalties respiratòries. Si cal que surtin a l’exterior, eviteu els espais oberts exposats al fred i que estiguin gaire temps sense moure’s.
Vestiu-vos amb roba i calçat adequat per a temperatures baixes. Poseu-vos diverses capes, per mantenir la calor corporal durant més temps.
Protegiu-vos la cara i el cap. Tingueu a mà guants i bufanda. Eviteu l’entrada d’aire fred directa als pulmons.
No ingeriu alcohol: pot donar una falsa sensació de calor.
Adeqüeu al fred l’activitat professional, esportiva i de lleure a l’exterior, si feu esforços físics intensos correu el perill de patir una lesió.

Consells per vent

Si us trobeu a casa
tanqueu i assegureu portes, finestres i tendals.
Eviteu deixar objectes no estàtics a les façanes i terrasses, com testos o altres objectes, per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

Si sou a l’exterior

No pugeu a llocs alts exposats al vent, com bastides i altres construccions externes.

Si heu de viatjar

Abans de desplaçar-vos consulteu les prediccions meteorològiques i l’estat de les carreteres. Si hi ha predicció de vents forts eviteu els desplaçaments per carretera.
Si és imprescindible desplaçar-vos: tingueu molta precaució perquè us podeu trobar obstacles a la via, cal alentir la marxa i ser prudent en els avançaments.
Si conduïu vehicles de grans dimensions o amb remolc, extremeu les precaucions perquè teniu més risc de sortir-vos de la via o bolcar.