DIMECRES, 19/09/2018 | 10:59 h

• LLaç Dia Mundial de la Sida

1 de desembre, Dia Mundial de la Sida

1/12/2017

Des de la Regidoria de Sanitat de l'Ajuntament d'Abrera recordem que l'1 de desembre, és el Dia Mundial de la Sida, una jornada que se celebra des de fa 30 anys per fomentar la conscienciació de la societat i implicar-la en la lluita contra el VIH.

Aquest any el lema és "Un salt endavant cap a la fi de la sida". Les institucions i entitats que formen part de l'Associació Catalana de Municipis i Comarques ens hem adherit al manifest per fer front aquesta malaltia. Podeu llegir el manifest fent clic aquí

Des de l’aparició dels primers casos d’infecció pel VIH, és innegable que han sorgit noves oportunitats i
també molts desafiaments però, malgrat que disposem d’evidència sobre l’eficàcia dels programes de prevenció
i tractament del VIH, no hi ha lloc per a l’autocomplaença. La comunitat internacional ha assumit el
compromís de posar fi a l’epidèmia com a amenaça per a la salut pública per al 2030, objectiu que forma
part de l’Agenda 2030 pel desenvolupament sostenible, aprovada per l’Assemblea de les Nacions Unides.

Per assolir aquesta fita tan ambiciosa,

Catalunya treballa agilitant l’aplicació de mesures sostenibles a través d’un compromís polític renovat, recursos i innovacions tècniques i programàtiques. El Pla d’acció enfront del VIH i altres ITS 2016-2020, l’Acord nacional per afrontar l’epidèmia del VIH a Catalunya i lluitar contra l’estigma relacionat, aprovat pel Parlament de Catalunya i el Pacte social contra la discriminació de les persones que viuen amb el VIH, així com els plans estratègics locals, són exemples de la resposta del nostre país, en la qual participen les persones afectades, la societat civil, el sector privat i els organismes governamentals. Es tracta d’una resposta organitzada, basada en l’evidència científica, consensuada, coherent, eficaç i inspirada en les recomanacions internacionals.

Cal intensificar esforços per monitorar l’evolució de l’epidèmia, per implementar la prevenció combinada, per
garantir que totes les persones infectades coneguin el seu estat serològic, per assegurar el tractament precoç
i una atenció integral de qualitat i centrada en l’individu, per protegir les persones més vulnerables, per
augmentar l’eficiència en la prestació de serveis i per eliminar l’estigma i la discriminació associada al VIH.
Tothom és necessari per donar un salt endavant, accelerar la fi d’aquesta epidèmia i construir una societat
sense VIH.