DIMECRES, 26/09/2018 | 00:52 h

• Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua adreçat als cuidadors de persones dependents

Valorem positivament el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua adreçat als cuidadors de persones dependents

4/12/2017

Des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’ Abrera, i en col•laboració amb la Diputació de Barcelona, vam iniciar el mes de setembre les trobades del Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM), adreçat a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència. El Casal d'Avis va acollir el dilluns 27 de novembre la darrera sessió del grup terapèutic.

El programa ha comptat amb 10 sessions, que han tingut lloc al Casal d'Avis. L'alcalde, Jesús Naharro, que va assistir a la primera i a la darrera trobada, ha valorat positivament aquesta activitat. "Des de l'Ajuntament tenim una sensibilitat especial vers els cuidadors. Apostem per ajudar les persones que cuiden d'altres les 24 hores del dia. L'any que ve hi haurà una segona edició d'aquest curs",

Els participants del grup terapèutic, format per gairebé 20 persones, han pogut compartir experiències amb d'altres persones cuidadores i han comptat amb l'assessorament d'una psicòloga. També han rebut informació sobre diferents recursos de suport. Els assistents i la professional han valorat molt positivament les trobades.

El model del GSAM és una modalitat d’intervenció psicosocial que pretén reduir l’ impacte negatiu de la cura que a vegades poden experimentar els cuidadors no professionals, i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència. Es tracta d’un recurs que promou el suport emocional i la relació entre persones cuidadores que comparteixen una mateixa problemàtica, per tal que se sentin recolzades en el procés de cura de la persona en situació de dependència.

Més informació sobre properes edicions del grup a la pàgina de la Regidoria de Serveis Socials, o a les oficines de la regidoria: carrer Tarragona, 2 (xamfrà Av. Sant Hilari) en l'horari habitual: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i dimarts i dimecres de 15.30 a 19.00 hores (juliol i agost només dimecres) i el mateix telèfon: 937 702 911.