DIVENDRES, 17/08/2018 | 12:50 h

Realitzem els treballs anuals de poda i cura dels arbres públics

22/11/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera estem realitzant la poda de l’arbrat públic del nostre municipi. Treballadors de la Brigada Municipal d’Obres i Serveis i l’empresa FIL estan efectuant aquests treballs per tenir uns arbres sans en uns espais públics nets i segurs pels veïns i veïnes.

Les tasques de poda o esporgada van començar a finals del mes d’octubre i inicis de novembre als carrers Pompeu Fabra, Lluís Companys, Antoni Gaudí i Pablo Picasso per evitar que els fruits madurs de les troanes caiguin al terra i provoquin molèsties als vianants.

La Brigada Municipal ha realitzat una poda de brocada a les moreres dels parcs Walt Disney i Miraflors. Properament es treballarà al carrer Florida, a la plaça del Doctor Trueta i en els parcs Tortuga de les Carpes, Casal de Can Vilalba i carrer Nou, entre d’altres.

També s’està realitzant una poda de neteja, seguretat i brocada en el plataners de l’Avinguda Generalitat, Rambla Torrentet, i Passeig Estació.

A més, hi ha previst podar de les mèlies del carrer Manresa i les de la plaça de l’església del barri de Santa Maria de Vilalba. També es reduirà l’alçada d’algun freixe del parc de l’Estació. També s’han podat els pins del cementiri municipal.

Evitar molèsties

Els treballs de poda i cura dels arbres es realitzen principalment durant els mesos de tardor i hivern. Hi ha diversos tipus de poda. En la poda de brocada s’eliminen les branques, que els arbres han fet durant el darrer any, per evitar que facin fruits que poden ocasionar molèsties als veïns al caure al terra. Es deixen un parell de borrons a cada branca perquè aquestes brotin amb més facilitat.

Amb aquests treballs realitzem un seguiment i diagnosi de tot l’arbrat del municipi, per poder valorar les diferents necessitats d’intervenció. Des de l’Ajuntament d’Abrera els demanem que disculpin les molèsties que aquests treballs puguin ocasionar.