DIMECRES, 19/09/2018 | 21:16 h

• Signatura del conveni amb la Diputació de Barcelona per la construcció d'una rotonda d'accés al barri de Santa Maria de Vilalba

Signem amb la Diputació de Barcelona un conveni per la construcció d’una rotonda d’accés a Santa Maria de Vilalba

21/11/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera estem treballant per millorar la seguretat dels vehicles i els vianants en l’accés al barri de Santa Maria de Vilalba. Per aquest motiu, hem signat un conveni amb la Diputació de Barcelona per a la realització d’una rotonda d’accés a Santa Maria de Vilalba a la carretera BV-1202.

L’alcalde, Jesús Naharro, i el secretari de l’Ajuntament, Óscar Buxeres, van signar el conveni el dimecres passat, 15 de novembre. A petició del nostre consistori, la Diputació ha redactat el projecte constructiu de rotonda d’accés a Santa Maria de Vilalba. El projecte s’ha realitzat amb la voluntat de millorar significativament la seguretat dels vehicles i els vianants en el creuament de la carretera BV-1202 a l’accés de Santa Maria i al camí del Suro.

Millores

El projecte preveu la construcció d’una rotonda de 30 metres de diàmetre exterior i 14 metres de diàmetre interior, amb 8 metres de carril de circulació, que substituirà la intersecció en creu actual. També preveu un pas de vianants segur de creuament com a continuació del camí del castell de Santa Maria de Vilalba amb el camí del Suro i la ubicació d’una amplia parada d’autobús, a la sortida cap a la carretera BV-1201. També hi haurà nou mobiliari urbà, enllumenat públic i millores en la senyalització horitzontal i vertical.

Des de l’Ajuntament d’Abrera assumirem el 40 per cert del cost del pressupost total de l’actuació, de 347.914,71€. La previsió es que les obres comencin durant el primer trimestre de l’any vinent.

• Declaracions de l'alcalde d'Abrera, Jesús Naharro