DIVENDRES, 21/09/2018 | 04:55 h

• Abrera i Olesa homenatgem al cementiri vell per les persones afusellades l’any 1939

+ 6

Abrera i Olesa homenatgem al cementiri vell les persones afusellades l’any 1939

6/11/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera vam participar un any més en l’homenatge i ofrena floral que va tenir lloc al cementiri vell aquest dimecres 1 de novembre, festivitat de Tots Sants, en record dels veïns d’Olesa de Montserrat que van morir afusellats el 19 de febrer de 1939 en aquest recinte.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i l’alcaldessa d’Olesa, Pilar Puimedon, van participar en l’homenatge, acompanyats per representants dels Ajuntaments d’Abrera i d’Olesa, partits polítics, familiars de les víctimes i veïns i veïnes dels dos municipis. Naharro i Puimedon van agrair l’assistència als participants.

L’exalcalde d’Olesa, Fèlix Figueras i Aragay, va ser una de les persones que van morir afusellades al nostre municipi. En un emotiu discurs, el seu net, Fèlix Figueras, va destacar que el cementiri vell del nostre municipi és “un espai de memòria de la repressió franquista” que es va dur a terme de forma “intensa i extensa”.