DIJOUS, 18/04/2024 | 06:30 h

A Abrera celebrem amb gran èxit la Castanyada i Halloween!

6/11/2017

El nostre municipi va acollir diferents propostes per a celebrar la festa de la Castanyada i Halloween al Centre Polivalent, a la Biblioteca i als barris. Des de l’Ajuntament d’Abrera vam col•laborar en l’organització d’aquestes festes, que un any més han estat tot un èxit!

L’Associació d’Avis de Santa Maria de Vilalba va ser la primera entitat del municipi en celebrar la castanyada. L’alcalde, Jesús Naharro, i el regidor de Gent Gran, Francisco Sánchez, van participar al berenar que va tenir lloc al Casal Social de Santa Maria de Vilalba, el divendres 27 d’octubre. Més de cinquanta veïns i veïnes van assistir al berenar, on no van faltar les castanyes, els panellets i els moniatos.

Castanyada jove!

Més de 200 persones van assistir i participar a les activitats de la Castanyada de por el dimarts 31 d’octubre a l’anfiteatre del Centre Polivalent. La tarda va començar amb la col·laboració de pares del Centre Obert i de joves de l’Espai Jove en la preparació de la castanyada popular en família. L’ambient es va anar engrescant amb l’arribada de molts nens, joves i pares amb disfresses terrorífiques. I va continuar amb una gimcana castanyera per grans i petits organitzada per l’Equip de l’Espai jove.

Professors de l’Escola de música i joves col·laboradors van poder transformar-se en personatges de pel·lícules de terror al taller de maquillatge fantàstic que va organitzar el Casal de Joves.  I la jornada va acabar amb música en viu a càrrec de l’Escola de Música.

Tots els assistents van poder gaudir de les castanyes calentes i els moniatos al forn que va fer l’equip del centre obert i l’espai jove. Com a fi de festa els col·laboradors, col·laboradores i músics van poder gaudir d’un berenar de germanor organitzat pel Casal de Joves. Des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm a tothom que ha fet possible aquesta festa, que cada any creix i es consolida!

A la Biblioteca Josep Roca i Bros, el dimarts 31 d’octubre també van explicar contes pels més de 15 infants assistents i en acabar van poder menjar les típiques castanyes.

Festa als barris!

El barri de Can Vilalba va avançar a la Castanyada i va celebrar el dissabte 28 d’octubre la festa amb un concurs i ball de disfresses i un concurs de pastissos al mateix Casal Social.

També el dimarts 31 d’otubre es va celebrar Halloween al Casal Social de Les Carpes. A partir de les sis de la tarda hi va haver una “flashmob”: un ball organitzat del qual es va gravar un vídeo amb la coreografia “soco bate vira”. Després es va realitzar una “peque disco” pel públic infantil. A les set de la tarda es va iniciar el joc “Truc o tracte” on els nens i nenes van trucar per les cases col·laboradores de la urbanització.

L’Associació de Veïns de Les Carpes també va organitzar un concurs de “cases terrorífiques”. Un jurat format per quatre persones va visitar les cases per valorar la decoració. Es van premiar vuit domicilis:
Primer premi. Camí Santa Maria de Vilalba, 10
Segon premi: Lliri, 23
Tercer premi: Mestre Falla, 6
Quart premi: Mestre Falla, 10
Cinquè premi: Lliri, 18
Sisè premi: Lliri, 19
Setè premi: Priorat, 10
Vuitè premi: Pi, 16

A més, el dissabte 4 de novembre es va tornar a realitzar la festa de Halloween repetint la flashmob i “peque disco”, i un concurs de disfresses. L’última activitat va ser a les set de la tarda amb un túnel del terror fet per tots els col·laboradors i col·laboradores de l’associació de veïns. Terroríficament divertit!