DIMECRES, 19/09/2018 | 12:57 h

• Emocionant concert de l’Orquestra de la Bona Sort i l’Escola Municipal de Música d’Abrera

+ 1

27/10/2017

En el marc del mes de la Salut Mental, des de la Regidoria de Cultura vam convidar a l’Orquestra de la Bona Sort, juntament amb els alumnes de l’Escola Municipal de Música d’Abrera, a participar en un concert que va tenir lloc a l’Auditori del Centre Polivalent, aquest dimecres 26 d’octubre, per a reivindicar la defensa dels drets de les persones amb problemes de salut mental.

El regidor de cultura, Francisco Sánchez, va agrair a l’Escola Municipal de Música d’Abrera per la seva col·laboració en aquesta festa de la música així com a la ciutadania per la seva assistència en aquest espai de sensibilització.

El concert va començar amb dues cançons que van cantar els alumnes de l’Escola de Música. La seva interpretació va ser molt lluïda i va engrescar a tot el públic assistent.

A continuació, va ser el torn de l’Orquestra de la Bona Sort. Aquest grup musical semiprofessional format per persones amb trastorns mentals va demostrar que a través de les cançons que interpreten arriben a les emocions del públic. La seva part va començar amb la sintonia de l’Orquestra de la Bona Sort interpretada per tots els integrants de l’orquestra. Seguidament la banda, formada per bateria, baix, guitarra elèctrica, guitarra flamenca, percusions i una veu solista van tocar el tema It’s a heartache de Bonnie Tayler.

Van haver-hi moments molt emotius i de moltíssima connexió entre públic i grup. En més d’un moment la gent es va aixecar a ballar. Va ser un concert terapèutic, enriquidor i amb un objectiu molt clar: donar expressió als seus sentiments i a la seva problemàtica a través de la música en directe.

El concert va acabar amb la interpretació conjunta amb alumnes i professors de l’Escola Municipal de Música d’Abrera amb els temes Resistiré i Adiós con el corazón.

Xerrada sobre salut mental
D’altra banda, recordar que el proper dilluns 6 de novembre a les 18.30 h a la Sala d'Actes de la Casa de Cultura hi haurà una xerrada anomenada “Consells per a cuidar la teva salut mental” de l’Associació per a la Salut Mental del Baix Llobregat Nord. La xerrada serà a càrrec de la Marta Escorigüela, coordinadora de l’Associació per a la Salut Mental del Baix Llobregat Nord i l'Ana Guinaldo, psicòloga de l’Associació. Serà un espai de diàleg on podrem debatre i preguntar tots aquells dubtes que tinguem en relació a la salut mental.