DIJOUS, 16/08/2018 | 21:52 h

• Promovem l’envelliment actiu amb la visita d’un grup de veïns i veïnes d’Hostalets de Balenyà al nostre municipi

+ 6

25/10/2017

Més de cent persones van participar, el dijous 19 d’octubre, en la segona part de l’intercanvi amb veïns i veïnes d’Hostalets de Balenyà. En aquesta ocasió, va ser un grup d’Hostalets qui va visitar Abrera. Des de la Regidoria de Gent Gran de l'Ajuntament hem organitzat aquesta activitat amb l'objectiu de promoure l'envelliment actiu.

El grup d’Hostalets de Balenyà va arribar al nostre municipi a les deu del matí. L’alcalde, Jesús Naharro, el regidor de Gent Gran, Francisco Sánchez, i el president de la Junta del Casal d’Avis, Juan Navarro, els van rebre i seguidament van esmorzar al casal.

Després es van realitzar dues rutes pel municipi. A la primera es va visitar l'Ajuntament, on es va poder veure un vídeo sobre la història d'Abrera. Seguidament es va visitar l'Església, el carrer Major i el carrer de La Font. A la segona ruta es va veure la part més moderna d’Abrera amb la visita als principals edificis municipals. El temps no va acompanyar, ja que va ploure molt, i aquesta segona ruta es va realitzar en autocar.

Cap a les 14 hores, els participants (61 persones de Balenyà i 47 d'Abrera) van tornar al Casal d'Avis per dinar. Després, l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i l’alcaldessa d’Hostalets de Balenyà, Anna Magem, van intercanviar uns obsequis per recordar la visita, tant pels ajuntaments com pels dos casals d'avis. Finalment, el grup es va dirigir a la Sala Municipal per veure una actuació del Grup de Teatre del Casal d'Avis.

Des de la Regidoria de Gent Gran valorem molt positivament aquesta activitat. La finalitat és crear relacions i xarxes entre les persones grans de diferents pobles i ciutats de la demarcació de Barcelona. Aquest intercanvi, ha donat l'oportunitat de reconèixer i potenciar els valors del propi municipi, i també el de municipi proper, al mateix temps que s'ha creat  un clima de cohesió i intercanvi amb la gent gran.