DIVENDRES, 19/04/2024 | 18:21 h

S'activa el pla per Inuncat per les pluges generalitzades

19/10/2017

Protecció Civil de la Generalitat ha activitat el Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya INUNCAT per l’episodi de pluges generalitzades que afecten Catalunya fins la tarda d’aquest dijous.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, es preveu que les precipitacions puguin superar els 20 l/m2 en 30 minuts a les comarques del litoral i prelitoral central, entre elles el Baix Llobregat Nord. En aquest sentit, es poden produir no només, xàfecs forts, sinó també una acumulació important d’aigua amb el pas de les hores. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i localment de pedra.

Precaució!
Des de Protecció Civil i l’Ajuntament d’Abrera recomanem molta precaució a la ciutadania en la mobilitat a les carreteres i carrers de les ciutats més afectades, especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables.

Aconsellem no romandre a prop de lleres, rius i guals i eviteu travessar rieres i torrents a les zones afectades perquè, encara que semblin portar poc cabal, aquest es pot incrementar de forma sobtada. Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Extremeu les precaucions en les activitats a l’aire lliure en les zones afectades per les pluges i les situades aigües avall dels rius.