DIJOUS, 28/03/2024 | 17:34 h
  • bannerincendis

L´Ajuntament recorda les mesures de prevenció per evitar incendis forestals

15/3/2012

L´Ajuntament d´Abrera ha emès un ban per a la prevenció d´incendis forestals al que s´estableixen les mesures de prevenció que estaran vigents fins el 15 d´octubre a tots els terrenys forestals i a la franja de 500 metres que els envolta. En un altre ban municipal recorda sobre la obligatorietat de netejar les parcel·les.

Queda prohibit encendre foc per a qualsevol activitat sigui quina sigui la seva finalitat. Especialment no es podrà cremar rostolls, marges i restes d´aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria; fer focs d´esbarjo a excepció de les zones recreatives i d´acampada i en parcel·les de les urbanitzacions; llençar objectes encesos ni abocar escombraries que puguin ser causa de l´inici d´un foc; llençar focs d´artifici ni utilitzar bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.

No obstant el Departament d´Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat podrà concedir autoritzacions per encendre foc, que s´hauran de sol·licitar, indicant el motiu i el lloc de la crema, a l´Ajuntament.

D´altra banda, també es recorda a tots els propietaris de parcel·les que han de complir amb l´obligació de mantenir el seu terreny lliure de vegetació baixa i arbustiva, amb la massa forestal aclarida, i neta de vegetació seca i morta durant l´època de màxim risc d´incendi, així com de qualsevol tipus de residus vegetal o d´una altra mena que pugui afavorir la propagació del foc.

ban neteja parcel·les.pdf
ban prevenció incendis.pdf