DIMARTS, 14/08/2018 | 17:31 h

• L’Institut Voltrera diu NO! a l’assetjament escolar a la xerrada de la campanya #SEBUSCANVALIENTES

+ 6

26/9/2017

Els alumnes i els professors de l’Institut Voltrera del nostre municipi van assistir, aquest dilluns 25 de setembre, a la xerrada #SEBUSCANVALIENTES, organitzada per l’AMPA del centre amb la col•laboració de l’Associació No Al Acoso Escolar i l’Ajuntament d'Abrera i que va tenir lloc al Pavelló Esportiu Municipal.

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro i la regidora d’Ensenyament, Maria José Orobitg van assistir a la xerrada, impartida per l’actor cantant Juan Manuel Montilla "el Langui" i l' ex jugador de bàsquet, Iñaki Zubizarreta.

L'assetjament es dóna quan un infant o un jove és agredit psicològicament, físicament o moralment de manera continuada en el temps per un o més companys. La campanya contra l’Assetjament Escolar #SEBUSCANVALIENTES és una iniciativa del grup àudio-visual Mediaset “12 meses, 12 causas”.  Juan Manuel Montilla posa veu al tema musical de la campanya, un rap que anima als joves a denunciar les situacions d’assetjament escolar o Bullying.

Iñaki Zubizarreta, per la seva banda, va ser víctima d’assetjament escolar per la seva alçada, ja que als 12 anys media gairebé 2 metres. Les agressions i la falta de suport del professorat el van fer pensar en el suïcidi. Amb el seu impactant testimoni, l’ex jugador de bàsquet va animar als nois i noies a ajudar als companys d’escola que pateixin assetjament denunciant la situació.

Treballar des de la prevenció
Animats pels ponents, diversos alumnes van explicar que havien estat víctimes de Bullying o que havien assetjat a companys. Per la presidenta de l’AMPA de l’Institut Voltrera, Núria Carretero, aquesta xerrada és important per poder conscienciar els joves i a la societat de que l’assetjament existeix i que es pot treballar des de la prevenció.

• Declaracions de Juan Manuel Montilla "el Langui", ponent

• Declaracions d'Iñaki Zubizarreta, ponent