DIMARTS, 17/10/2017 | 13:29 h

• Reciclem l'oli domèstic
  • Reciclatge d'oli domèstic. Avinguda Abrera cantona carrer Canigó
  • Reciclatge d'oli domèstic. Carrer camí del Riu al costat de la rotonda amb el carrer Can Morral del riu

+ 9

• Reciclatge d'oli domèstic. Avinguda circumval·lació cantonada amb Virreu Amat.
  • Reciclatge d'oli domèstic. Carrer Castell de Voltrera
  • Reciclatge d'oli domèstic. Carrer Francesc Layret al costat de la rotonda del porró
  • Reciclatge d'oli domèstic. Carrer Martorell davant el mercat i aparcament exterior
  • Reciclatge d'oli domèstic. Entrada sud al costat de la parada d'autobús
  • Reciclatge d'oli domèstic. Passeig de l'Església davant de l'antiga TEDSA
  • Reciclatge d'oli domèstic. Passeig de l'Església davant del pavelló esportiu
  • Reciclatge d'oli domèstic. Travessia de Can Morral amb carrer Antoni Gaudí
  • Reciclem l'oli domèstic

Iniciem un servei de recollida d’oli domèstic amb contenidors a la via pública

29/9/2017

Des de la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera engeguem un servei de recollida d’oli de fàcil us, ja que els nostres veïns i veïnes podran reaprofitar una ampolla d’aigua mineral normal i corrent per a reomplir-la l’oli de fregir usat.

Cal separar l’oli de cuina usat, un cop s’hagi refredat, aprofitant una ampolla de plàstic del tipus de refresc o aigua mineral de 1,5 o 2 L.

Podreu dipositar l’ampolla plena d’oli a un dels 10 contenidors que trobeu a diferents punts d’Abrera. L’ampolla ha de ser de plàstic i s’ha de dipositar tancada amb el seu tap.

Per facilitar el reompliment de l’ampolla, es recomana fer ús d’un embut. Des de l’Ajuntament entreguem gratuïtament embuts (fins que se n’esgotin les existències. Com a màxim, entregarem un embut per llar d’Abrera, aportant el Document Nacional d’Indentitat (DNI). Aquests embuts es poden recollir al Departament d’Urbanisme, a l’av.Lluís Companys, 8 (entresol), en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 h; i dimecres, de 16.30 a 19 h.

Reciclatge en biodièsel
Regularment buidem el contingut dels contenidors i portarem l’oli a un gestor de residus que el reciclarà en biodièsel. L’oli que es podrà reciclar amb aquest sistema és oli d’oliva, de girasol, etc. desprès d’haver estat usat per a fregir. També olis vegetals sobrants de llaunes de conserva. En cap cas, es pot usar aquest sistema per reciclar oli de motor, oli mineral, etc.

Els punts del nostre municipi on s'han instal·lat els contenidors de reciclatge d’oli són aquests:

Barri de les Carpes de Vilalba: entrada sud al costat de la parada d’autobús.
Barri de Santa Maria de Vilalba: al carrer Castell de Voltrera.
Barri de Can Vilalba: a l’avinguda Circumval·lació cantonada amb Virrei Amat.
Barri de Ca n’Amat: a l’entrada, avinguda Abrera cantonada carrer Canigó.
Can Morral: a la travessia de can Morral cantonada carrer Antoni Gaudí.
El Rebato: al carrer Francesc Layret, al costat de la rotonda del porró.
Al Mercat Municipal i al CAP: al carrer Martorell davant del mercat i l’aparcament exterior.
Zona esportiva: al passeig de l’Església, davant del pavelló esportiu.
Zona centre: al passeig de l’Església davant de l’antiga TEDSA.
Sant Hilari: al carrer Camí del Riu, al costat de la rotonda amb el carrer Can
Morral del Riu.
I recordeu que també podeu portar l’oli a la  Deixalleria Municipal d’Abrera, al carrer Progrés, 15 (horari: Dimarts, dijous, divendres, dissabtes i diumenges:  10.00 a 14:00. Dijous i dissabte: 17:00 a 19:00 hores).

Evitem problemes al clavagueram i la contaminació

Es important reciclar aquests olis i no llençar-los per l’aigüera per tal d’evitar problemes de funcionament al clavegueram. Per exemple, al clavagueram de Londres, l’acumulació d’oli, tovalloletes humides i preservatius ha creat un “fatberg”, una massa monstruosa de 250 metres de llarg i amb un pes equivalent a dos autocars, que està sent molt costós d’eliminar i ha provocat problemes de funcionament del clavegueram.  A més, cal considera que 1 litre d’oli pot contaminar fins a 1.000 litres d’aigua.

L’oli que es reciclarà usant aquests contenidors a Abrera en lloc d’anar a parar al clavegueram municipal, es transformarà en biodiesel. Així contribuïrem a a reduir el consum de carburants fòssils.

Per cada litre d’Oli domèstic recollit, la empresa Recicloil destinarà 0,07€ a a la Creu Roja, col·laboradora de l’Aliança Humanitària per l’Alimentació Infantil. A més, els taps de les ampolles recollides dins dels contenidors seràn donats a la fundació GAEM, com a aportació als fons econòmics per a projectes d’investigació destinats a combatre l’esclerosi múltiple.

Des de l'Ajuntament d'Abrera us animem a reciclar l'oli domèstic! Entre tots millorem el Medi Ambient!