DIMARTS, 17/10/2017 | 13:30 h

• Infància
  • Infancia taller primers auxilis nadons
  • Infancia taller musica en familia

• Infancia taller mamifit postpart
  • Infancia taller mamifit embaras
  • Infancia taller ioga embarassades

Impulsem la nova Regidoria d’Infància!

21/9/2017

Des de l’Ajuntament d´Abrera hem impulsat la creació d’una nova regidoria: la Regidoria d’Infància, adreçada a infants de 0 a 12 anys i dones en període de gestació i a les famílies. Abrera ja compta amb una xarxa educativa i cultural potent i consolidada, element que respon a la participació activa dels infants i les seves famílies en el nostre municipi.

La Regidoria d’Infància respon a una prioritat municipal que promou el desplegament d’una política local adreçada a millorar l’atenció a la infància i a les seves famílies, ja que aquest és un col·lectiu essencial per al futur del nostre municipi.

Què fem?

Els objectius generals de la Regidoria d’Infància responen a la voluntat de:

Fomentar la implicació de la infància i l’àmbit familiar en la vida municipal. Dinamitzar els infants entre la cultura i el joc, i que aquest esdevingui un referent per facilitar la conciliació familiar tot fomentant espais de trobada intergeneracionals entre famílies i infants.
Oferir noves propostes de caràcter lúdic i formatiu per a nadons, infants i famílies, més enllà de les ja programades per altres regidories. Transmetre valors individuals i col·lectius per contribuir a l’educació integral dels infants i de relació amb els seus mares i pares.
Potenciar l’autonomia i la participació activa dels infants, usant el joc i d’altres elements lúdics com a eina educativa, així com la implicació de les famílies en el seu procés de creixement i maduratiu. Incidir en la millora de la qualitat de vida dels infants de 0-12 anys, mitjançant una oferta de serveis diversificada, flexible i de qualitat.
Divulgar els drets, les necessitats i les potencialitats dels infants i promoure, així, la cultura de la infància.

Objectius específics i línies estratègiques:

Crear una agenda específica d’activitats adreçada al públic infantil i familiar, transversal amb totes les regidories, i mantenir el cicle d’activitats anuals. Unificar i difondre tota l’oferta municipal adreçada al públic infantil i familiar, i fer-la coneixedora i accessible.
Aportar una oferta cultural i de lleure de qualitat als infants i al seu entorn familiar, tot contribuint a procurar un valor afegit a cada acció. Crear un espai web específic per a la infància.
Realitzar activitats per a la formació i informació en educació infantil.

Activitats transversals
La Regidoria d’Infància manté el cicle d’activitats anuals consolidades que s’organitzen conjuntament amb altres regidories, com ara: Aigua Nadons i Aigua Embaràs, impulsat per la Regidoria d’Esports. El Parc de Nadal, impulsat per la Regidoria de Joventut. L’Espai Nap-Buf, impulsat per la Regidoria d’Ensenyament. Setmana de la lactància materna, impulsada per la Regidoria de Salut. L’anellament d'aus al riu Llobregat, dins de la Setmana de la Terra, impulsada per la Regidoria de Medi Ambient.

Contacte

Les dependències del Departament d'infància es troben al Centre Polivalent (Plaça Rebato, 1). Horari de dilluns a divendres de 16 a 20 h i al Telèfon 93 770 43 34. Correu electrònic: infancia@ajuntamentabrera.cat

Des de la Regidoria d’Infància us convidem a participar a les activitats que hem preparat pels nostres veïns i veïnes! Us hi esperem!