DIMARTS, 17/10/2017 | 13:30 h

• Encetem el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútia adreçat als cuidadors de persones dependents
  • Cartell promocional del GSAM de la Diputació de Barcelona

Encetem el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua adreçat als cuidadors de persones dependents

22/9/2017

Des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’ Abrera, i en col•laboració amb la Diputació de Barcelona, impulsem el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM). El Casal d'Avis va acollir aquest dilluns, 25 de setembre, la primera sessió a les 16 hores.

El programa compta amb 10 sessions, que tenen lloc al Casal d'Avis. La primera sessió va comptar amb la salutació de l'alcalde, Jesús Naharro, i la regidora de Serveis Socials, Maite Novell, que van agraïr als assistents la seva participació.

Es tracta d'un grup terapèutic tancat amb un màxim de 20 persones (en cas de llista d'espera s'obrirà un nou grup). Les sessions començen a les 16 hores i tenen una durada d'una hora i mitja.

El model del GSAM és una modalitat d’intervenció psicosocial que pretén reduir l’ impacte negatiu de la cura que a vegades poden experimentar els cuidadors no professionals, i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència. Es tracta d’un recurs que promou el suport emocional i la relació entre persones cuidadores que comparteixen una mateixa problemàtica, per tal que se sentin recolzades en el procés de cura de la persona en situació de dependència.

Objectius del programa:

• Generar vincles de relació, recolzament i ajuda mútua entre les persones cuidadores per a què puguin compartir l’experiència de cuidar d’una manera satisfactòria.
  • Oferir estratègies al cuidador per a què gestioni favorablement necessitats i conflictes.
  • Donar suport al cuidador per a la gestió d’emocions i sentiments que surtin durant el procés de cura per tal de prevenir i evitar situacions d’esgotament.
  • Informar als cuidadors dels diferents recursos de suport del seu territori o de les diferents entitats públiques i privades.

El Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) està adreçat a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència. Els participants s'han de comprometre a voler compartir les seves experiències amb les altres persones que es troben en la mateixa situació que ella i assistir-hi a totes les sessions, i que compten amb la presència d’un psicòleg.

Més informació a la pàgina de la Regidoria de Serveis Socials, o a les oficines de la regidoria: carrer Tarragona, 2 (xamfrà Av. Sant Hilari) en l'horari habitual: de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores i dimarts i dimecres de 15.30 a 19.00 hores (juliol i agost només dimecres) i el mateix telèfon: 937 702 911.