DIJOUS, 16/08/2018 | 04:21 h

• SIAD
  • Ens reunim amb la consellera de Dones i Gent Gran del Consell Comarcal, Vicky Castellanos

Abrera, punt d’atenció del Servei d’Informació i Atenció a les Dones del Baix Llobregat (SIAD)

21/9/2017

El Servei d’Informació i Atenció a les Dones Baix Llobregat és un servei gratuït adreçat a les dones i que ofereix informació, assessorament, primera atenció i acompanyament, si s’escau, amb relació a l’exercici dels drets de les dones en tots els àmbits relacionats amb la seva vida laboral, social, personal i familiar.

La Regidoria de Dones i Igualtat del nostre municipi acull un dels punts d’atenció d’aquest servei, adreçat a les dones d’Abrera, Begues, Castellví de Rosanes, Cervelló, Collbató, Corbera de Llobregat, Pallejà, La Palma de Cervelló, El Papiol, Sant Climent de Llobregat, Sant Esteve Sesrovires, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Torrelles de Llobregat i Vallirana.

Ens trobareu a les dependències de la Regidoria de Dones i Igualtat de l’Ajuntament d’Abrera, (seu provisional al carrer Tarragona, 2. Xamfrà Sant Hilari. Tel. 93 770 29 11 i 935 572 420. Horari: dilluns a divendres de 9.00 a 13.00 h i dimecres de 15.30 a 19.00 h. L’horari d’atenció és amb cita prèvia.

Serveis que ofereix

Atenció psicològica: atenció personalitzada a les dones que presenten situacions de necessitat o crisi derivades de la seva condició de dona, especialment les que pateixen o han patit violència masclista.

Assessorament jurídic: consell legal sobre els drets de les dones i les qüestions legals que es plantegen sobre casos de dret de família, maltractaments, conflictes de propietats, drets laborals, conflictes penals, assetjament sexual, maternitat, matrimoni,

parelles de fet, etc.

Espais de trobada: tallers, formacions, xerrades, grups, etc.

Violència vers les dones

La violència masclista és aquella que s’exerceix contra les dones com a manifestació de la discriminació i de la situació de desigualtat en el marc d’un sistema de relacions de poder dels homes sobres les dones i que, produïda per mitjans físics, econòmics o psicològics, incloses les amenaces, les intimidacions i les coaccions, tingui com a resultat un dany o un patiment físic, sexual o psicològic, tant si es produeix en l’àmbit públic com en el privat.

Adreces de contacte del SIAD

Telèfon del SIAD: 93 557 24 20