DIJOUS, 16/08/2018 | 20:01 h

• Avís pluges cap de setmana 9 i 10 de setembre de 2017

El Servei Meteorològic activa un avís per fortes pluges per aquest cap de setmana

8/9/2017

El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat un avís per fortes pluges que durant la tarda de dissabte i el matí de diumenge podrien afectar el nostre municipi i el Baix Llobregat Nord. Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania en la mobilitat a les carreteres i carrers.

El Servei Meteorològic preveu que les precipitacions puguin superar la intensitat de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts. Per tant, es poden produir xàfecs forts i una acumulació important d’aigua amb el pas de les hores. Els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i localment de pedra.

Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania en els desplaçaments pels carrers i carreteres de les poblacions més afectades, especialment a prop de rieres i rius, passos soterrats i zones inundables. Abans de que comencin les pluges és recomanable que reviseu la teulada i mantingueu nets els baixants i desguassos d'aigua de pluja, especialment als patis o als terrats dels edificis, per evitar inundacions. En soterranis i locals amb possibilitats d'inundació, cal que prevegeu mesures de protecció. Cal també evitar aparcar els vehicles en les rieres, especialment a les zones properes a la desembocadura, on més cabal i amb més força es pot acumular.

Un cop comencin les pluges s’aconsella no romandre a prop de lleres, rius i guals i eviteu travessar rieres i torrents a les zones afectades perquè, encara que semblin portar poc cabal, aquest es pot incrementar de forma sobtada. Si les tempestes van acompanyades d’aparell elèctric, cal evitar situar-se sota els arbres o torres elèctriques. Extremeu les precaucions en les activitats a l’aire lliure en les zones afectades per les pluges i les situades aigües avall dels rius.