DIJOUS, 16/08/2018 | 10:02 h

• Dscn0460
  • Dscn0464
  • Dscn0481

Èxit de participació a la campanya de donació de sang #Amicspersempre impulsada per l’Ajuntament d’Abrera i el Banc de Sang i Teixits

29/8/2017

Un total de 46 persones han participat aquest dilluns 28 d’agost a la tarda a la campanya de donació de sang impulsada per l’Ajuntament d’Abrera i el Banc de Sang i Teixits sota el lema “Aquest estiu, dóna sang i fes #Amicspersempre”. Ho van fer a la unitat mòbil instal·lada a la Rambla Torrentet, davant del Casal d’Avis d’Abrera, entre les cinc de la tarda i les nou del vespre.

Segons les dades facilitades des del Banc de Sang i Teixits, en total es van apropar a la unitat mòbil de donació de sang un total de 46 persones, de les quals finalment 41 van poder donar-ne. Les altres 5 van ser descartades després de realitzar les proves corresponents prèvies a la donació. Una dada molt positiva és que del total de 41 donants, 7 era la primera vegada que donaven sang, fet que es considera molt important perquè ajuda a renovar i mantenir el col·lectiu de donants de sang. De fet, des de l’organització han fet una valoració molt positiva d’aquesta campanya d’estiu realitzada a Abrera superant fins i tot les previsions.

Tant des del Banc de Sang i Teixits com des de l’Ajuntament d’Abrera agraïm a la ciutadania les seves donacions i els animem a continuar donant sang a les campanyes que periòdicament es realitzen al municipi.

La importància de fer-se donant

Des del Banc de Sang i Teixits es recorda la importància de fer-se donant , ja que existeix una necessitat permanent de sang. Calen donacions diàries per garantir-ne la seva disponibilitat als hospitals per als seus tractaments i operacions, ja que els glòbuls vermells tenen una caducitat de 42 dies i les plaquetes de només 5 dues.

A més, l’única forma d’aconseguir sang és mitjançant la donació voluntària i la participació de la ciutadania.

Qui pot ser donant de sang?

Com a dades generals, qualsevol persona sana d’entre 18 i 35 anys que pesi més de 50 quilos pot donar sang. Les dones poden donar-ne un màxim de tres vegades a l’any i els homes, un màxim de quatre, i entre donació i donació han de passar un mínim de dos mesos.

Cal destacar que poden ser donants de sang persones que hagin patit hepatitis abans dels 12 anys, encara que no s’estigui en dejú, persones amb el colesterol elevat i si es prenen alguns dels medicaments més freqüents.

Tot i així, tant per a la seguretat de donant com del receptor, abans de la donació es fa una entrevista mèdica, i es mesuren la pressió arterial i el nivell d’hemoglobina.