DIMARTS, 17/10/2017 | 13:24 h

• Cartell promocional del GSAM de la Diputació de Barcelona

Al setembre, s’encetarà el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua adreçat als cuidadors de persones dependents

9/8/2017

Des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’ Abrera, i en col•laboració amb la Diputació de Barcelona, impulsem el Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM).

El programa comptarà amb 10 sessions que es faran a partir del proper 26 de setembre a les quatre de la tarda al Casal d’Avis i en diferents dates que properament us informarem.

El model del GSAM és una modalitat d’intervenció psicosocial que pretén reduir l’ impacte negatiu de la cura que a vegades poden experimentar els cuidadors no professionals, i millorar la qualitat de vida de les persones en situació de dependència. Es tracta d’un recurs que promou el suport emocional i la relació entre persones cuidadores que comparteixen una mateixa problemàtica, per tal que se sentin recolzades en el procés de cura de la persona en situació de dependència.

Objectius del programa:

• Generar vincles de relació, recolzament i ajuda mútua entre les persones cuidadores per a què puguin compartir l’experiència de cuidar d’una manera satisfactòria.
  • Oferir estratègies al cuidador per a què gestioni favorablement necessitats i conflictes.
  • Donar suport al cuidador per a la gestió d’emocions i sentiments que surtin durant el procés de cura per tal de prevenir i evitar situacions d’esgotament.
  • Informar als cuidadors dels diferents recursos de suport del seu territori o de les diferents entitats públiques i privades.

El Grup de Suport Emocional i Ajuda Mútua (GSAM) està adreçat a les persones cuidadores no professionals de persones en situació de dependència. Els participants s'han de comprometre a voler compartir les seves experiències amb les altres persones que es troben en la mateixa situació que ella i assistir-hi a totes les sessions, i que compten amb la presència d’un psicòleg.