DIVENDRES, 29/03/2024 | 08:32 h

Abrera, entre els nou semifinalistes per donar nom al nou SUV de SEAT

2/8/2017

Bones notícies! El nom del nostre municipi és una de les nou propostes seleccionades de la iniciativa #SEATbuscaNombre per donar nom al tercer SUV de la marca, que es posarà a la venda en 2018. La marca presentarà el 12 de setembre en roda de premsa al Saló de Frankfurt els noms dels finalistes i desvetllarà el nom del nou SUV abans del 15 d'octubre.

Els topònims escollits entre les 10.130 propostes rebudes han estat Abrera - Alborán - Aran - Aranda - Àvila - Donosti - Tarifa - Tarraco – Teide.

Per l’alcalde, Jesús Naharro, seria “un valor afegit pel nostre municipi” que el nou model SUV de SEAT portés el nom d’Abrera.

Procés de selecció
Les nou propostes semifinalistes han superat tres rondes diferents definides per SEAT en què han participat experts de la companyia, així com una agència externa de naming i una de propietat industrial i intel·lectual:

1. Valors de marca i de producte. En primer lloc, s'ha realitzat una selecció dels noms que encaixaven amb els valors de la marca i del nou SUV de grans dimensions, el tercer de SEAT després del Ateca i el Arona.

2. Criteris lingüístics. A continuació, s'ha aplicat un rigorós control lingüístic en què s'ha posat en valor la facilitat de pronunciació dels noms candidats en diferents idiomes i les connotacions positives que generen. En aquesta anàlisi han participat experts d'una agència de naming.

3. Criteris legals. Finalment, s'ha verificat la validesa legal a nivell internacional dels candidats per evitar, per exemple, que els noms estiguessin registrats per altres marques en qualsevol dels països en els quals opera SEAT. Un expert en propietat industrial i intel·lectual ha col·laborat en aquesta última fase.

Tests en diferents països
A partir d'ara, SEAT organitzarà diferents “focus groups” en els seus principals mercats i realitzarà tests en diferents països en els quals comercialitza els seus vehicles per triar, almenys, a tres finalistes d'entre els nou precandidats.

La marca presentarà el 12 de setembre en roda de premsa al Saló de Frankfurt els noms dels finalistes. Des d'aquest dia i fins al 25 setembre, totes aquelles persones que vulguin votar el seu candidat podran fer-ho mitjançant seat.es/buscanombre i seat.com/seekingname i el nom que reuneixi més vots serà el guanyador. SEAT desvetllarà el nom del nou SUV abans del 15 d'octubre.

D'aquesta manera, per primera vegada en la història de la marca el nom d'un dels seus models serà elegit per votació popular.