DIJOUS, 16/08/2018 | 20:00 h

• L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, i el diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega

Millorarem la seguretat dels vehicles i els vianants en l’accés al barri de Santa Maria de Vilalba

11/7/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera estem treballant amb la Diputació de Barcelona per la millora de l’accés al barri de Santa Maria de Vilalba. A petició del nostre consistori, la Diputació ha redactat el projecte constructiu de rotonda d’accés a Santa Maria de Vilalba a la carretera BV-1202.

El projecte s’ha realitzat amb la voluntat de millorar significativament la seguretat dels vehicles i els vianants en el creuament de la carretera BV-1202 a l’accés de Santa Maria i al camí del Suro. El projecte s’ha aprovat inicialment i està en període d’exposició pública per un període de trenta dies hàbils. El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat, Jordi Fàbrega, va entregar el document a l’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, a finals del mes de juny, en una reunió a la qual també va assistir el regidor d’Urbanisme i Mobilitat, Albert Roca, i l’arquitecte municipal, Antoni Muñoz.

Millores

El projecte preveu la construcció d’una rotonda de 30 metres de diàmetre exterior i 14 metres de diàmetre interior, amb 8 metres de carril de circulació, que substituirà la intersecció en creu actual. També preveu un pas de vianants segur de creuament com a continuació del camí del castell de Santa Maria de Vilalba amb el camí del Suro i la ubicació d’una amplia parada d’autobús a la sortida cap a la carretera BV-1201. També hi haurà nou mobiliari urbà, enllumenat públic i millores en la senyalització horitzontal i vertical.

La Diputació de Barcelona i l’Ajuntament d’Abrera assumiran el cost del pressupost total de l’actuació, de 347.914,71€.. La previsió es que la Diputació de Barcelona hi aporti 211.247,43 € i des de l’Ajuntament d’Abrera aportarem 136.667,28 €. La previsió es que les obres comencin en uns nou mesos.