DIMARTS, 14/08/2018 | 19:26 h

L’homeopatia va centrar la xerrada sobre salut del mes de juny

5/7/2017

La Casa de Cultura va acollir el mes de juny una xerrada impartida pel doctor Xavier Díaz Carrasco, metge, pediatra i homeòpata. El Dr. Díaz ens va parlar de l’homeopatia, una eina més al servei dels professionals sanitaris, que no substitueix als altres tractaments farmacològics quan aquests siguin necessaris.

La regulació de la fabricació industrial dels medicaments homeopàtics, aplica les mateixes exigències que per a qualsevol medicament. Pel medicament homeopàtic, a cada etapa de la fabricació s’ha d’aplicar el descrit a les monografies de la Farmacopea.

Tècnica terapèutica

El concepte d’homeopatia va ser desenvolupat per Samuel Christian Hahnemann al 1808, metge i químic alemany. El terme homeopatia prové del grec hómeos (similar) i páthos (malaltia). La definició acceptada a l’actualitat seria “tècnica terapèutica basada en una observació clínica complerta i rigorosa que condueix a la prescripció de medicaments homeopàtics amb indicacions que procedeixen d’una farmacologia fonamentada per una constatació experimental que és la similitud”, el fet de què una mateixa substància pot tenir efectes diferents o oposats segons la dosi aplicada i la sensibilitat del subjecte.

Va ser molt interessant la introducció als medicaments homeopàtics d’ús més habitual com a farmaciola homeopàtica: l’Arnica montana per aplicar quan ens fem un cop, la Calendula com a calmant per a les picades d’insectes, el Ferrum phosphoricum, l’Aconitum i d’altres medicaments homeopàtics pels estats gripals, l’Arsenicum album per alguns símptomes de les gastroenteritis, etc.

Com cada mes la Biblioteca ens ofereix la bibliografia relacionada que podem consultar:

Homeopatía para la mente – Markus Wiesenauer. Barcelona: Hispano Europea, 2007. 127 p. ISBN:9788425517075.

Homeopatía: remedios naturales para mejorar su salud. Robin Hayfield,  Barcelona: Parramón, 2000. 64 p. ISBN: 8434222574.

Homeopatía para niños: guía para el tratamiento de las enfermedades más comunes.- Gabrielle Pinto, Barcelona: Paidotribo, 2001. 271p. ISBN: 8449311063.

Guía de remedios curativos: homeopatía, aceites esenciales, cristales, remedios caseros.- Barcelona: Parragón, 2003. 256 p. ISBN: 1405414197.

Guía de medicina alternativa para el dolor: 4 enfoques medicinales para aliviar los dolores más comunes: medicina convencional, medicina tradicional china, homeopatía, fitoterapia. – Móstoles: Gaia, 2016. 128 p ISBN: 9788484456056.

Enciclopedia ilustrada de remedios naturales-. Köln: Könemann, 1999. 496 p. ISBN: 3829017146.

Los remedios homeopáticos: origen y aplicación de los medicamentos naturales – Markus Wiesenauer, Barcelona: Paidotribo, 1998. 103p- ISBN: 8480193468.