DIMARTS, 16/04/2024 | 17:44 h

Ens adherim a la xarxa Rescat d’emergències i seguretat de Catalunya

7/7/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens hem adherit a la xarxa Rescat de radiocomunicacions d’emergències i seguretat de Catalunya mitjançant un conveni de col•laboració amb el Departament d’Interior de la Generalitat.

La xarxa RESCAT és una xarxa de radiocomunicacions que aplega i substitueix les principals xarxes diferents i existents a Catalunya i que té la voluntat de servir a tots i cadascun dels col·lectius implicats en la seguretat i les emergències.

Millorar el rendiment

L’objectiu d’aquest sistema integrat d’emergències i seguretat és millorar el rendiment, l’eficàcia i l’operativa de tots els recursos del territori que treballen en aquest àmbit. Fins ara els efectius de cada cos com ara Policia Local o cada organització treballava amb el seu propi sistema de telecomunicacions i utilitzen recursos i tecnologies diferents.

Aquest sistema integrat facilita la coordinació entre els col·lectius d’emergències i comporta un menor cost i una major rendibilitat d’ús. A més, compta amb una tecnologia molt avançada, segura i amb un alt grau de cobertura i disponibilitat, i permet conèixer el posicionament geogràfic amb GPS. Es tracta de la tecnologia TETRA (Terrestrial Trunked Radio), un estàndard europeu que permet diverses comunicacions simultànies en una mateixa zona i garanteix la seguretat i la confidencialitat en les transmissions de veu i dades, desenvolupat específicament per satisfer les necessitats d'organitzacions responsables de la seguretat pública i de la gestió d'emergències.

Avantatges

Pel regidor de Seguretat Ciutadana, José Luis Hita, la xarxa Rescat  presenta tres grans avantatges: el canvi de la tecnologia analògica a digital, l’ampliació de la zona de cobertura, i la sincronització en una sola xarxa de tots els cossos de seguretat. "El nostre objectiu és avançar per oferir un servei millor, amb més qualitat", ha comentat el regidor José Luis Hita.

Els usuaris de la xarxa Rescat són les policies locals, com la del nostre municipi, els Mossos d'Esquadra, els bombers de la Generalitat, els Bombers i la Guàrdia Urbana de Barcelona, Protecció Civil, el Servei d'Emergències Mèdiques, els Agents Rurals, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Agència Catalana de l'Aigua i el Servei Català de Trànsit, entre d'altres.