DIVENDRES, 29/03/2024 | 13:19 h
  • Bandera LGTBI

Commemorem el Dia de l’Orgull lèsbic, gai, trans, bisexual, i intersexual (LGTBI)

29/6/2017

El dimecres 28 de juny vam celebrar el Dia de l’Orgull lèsbic, gai, trans, bisexual, i intersexual (LGTBI). Els passos de vianants que hi ha davant de la Casa de Cultura, el Casal de Joves, el Pavelló d'Esports i l'Ajuntament d’Abrera es van pintar amb els colors de l’arc de Sant Martí. A la tarda, els joves de BigFriday van llegir un manifest a la Casa de Cultura.

Des de la Regidoria de Dones i Igualtat vam organitzar aquesta pintada per celebrar la jornada reivindicativa dels drets de les persones LGTBI. A més, vam celebrar un acte a l’auditori de la primera planta de la Casa de Cultura (Federico Garcia Lorca, 17) amb la lectura d’un manifest i un cinefòrum.

L’alcalde, Jesús Naharro, i la regidora de Dones i Igualtat, Montse Navarro, van presentar l'acte. Seguidament, els joves de #Big Friday van llegir un manifest del Dia de l'orgull lèsbic, gai, trans, bisexual, i intersexual (LGTBI). Després va tenir lloc un CineFòrum amb la projecció de la pel·lícula Pride.

Durant tot el dia, la bandera LGTBI es va penjar al balcó del nostre consistori.

Diem prou a la LGTBIFòbia!
El Ple de l’Ajuntament d’Abrera va aprovar en la sessió celebrada el dijous 25 de maig una moció per aplicar la Llei 11/2014 per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.