DIMARTS, 14/08/2018 | 17:29 h

• Festa Major 2017

• Festa Major 2017

Viu la nostra Festa Major!

2/7/2017

Aquest diumenge, 2 de juliol, acomiadem la nostra Festa Major amb moltes activitats per a totes les edats: concurs de pesca, 12 hores de futbol sala per nens de 12 a 16 anys, trobada de Seat 600, Cinema Jove, Festa de l'Escuma Jove, matinal castellera, Abrera Circus, sardanes, teatre, zumba, havaneres, castell de focs... Us hi esperem!

Els gralles de l'Agrupació Cultural i Folklòrica d'Abrera ens han despertat aquest matí per recordarnos que estem de Festa Major! Com és habitual en els darrers anys, la plaça de l'Església acollirà una matinal castellera a càrrec dels Castellers d'Esparreguera. Enguany ho faran acompanyats d'una colla que ve de força lluny, els Castelles d'Andorra.

Aquesta tarda, l'escenari de la plaça de Pau Casals es convertirà durant unes hores en un plató de televisió, amb la gravació d'un programa sobre la nostra Festa Major que s'emetrà per la televisió d'àmbit comarcal, ETV. Hi haurà reporters i entrevistes a l'alcalde, Jesús Naharro, a regidors del nostre Ajuntament i a diverses entitats del municipi.

Després d'un dia ple d'activitats, aquesta nit un espectacular castell de focs i una cantada d'havaneres posaran punt i final a la nostra Festa Major 2017. Trobareu tota la informació de les activitats d'aquest diumenge a l’enllaç inferior.

Cercavila tradicional i moltes més activitats

La trobada de col·leccionistes de xapes de cava i un taller de clown per famílies van ser les primeres activitats de Festa Major d'aquest dissabte. La gran novetat d'enguany, l'Abrera Circus, va entretenir a petits i grans pel matí i per la tarda. El torneig Pere Palau d'Escacs i una exhibició de ball de las Juventudes Rocieras van omplir de veïns i veïnes les places de Rafael Casanova i Doctor Trueta.

La tradicional cercavila de Festa Major va omplir els carrers d'Abrera de festa. Enguany, l’Agrupació Cultural i Folklòrica
va convidar a colles de Sant Quirze del Vallès, Prat de Llobregat, Olesa de Montserrat, Martorell i Esparreguera. La trobada gegantera també va comptar amb la participació dels Capgrossos de Vilafranca del Penedès i els Bastoners del Montserratí.

Música per a totes les edats

L'Orquestra Selvatana ens va oferir un gran espectacle musical a la plaça de Pau Casals amb el concert i ball de nit de Festa Major. A la mitja part, l'Associació Cultural Pas a Pas va oferir una exhibició de ball. Els joves van poder gaudir de les actuacions d'Estallido, La Bambula i Dj Kevin Avilés a la plaça de Can Morral. I els nostàlgics de la música dels 80 i 90 no es van perdre la gran Festa Revival 80' de #Big80' amb els Dj Alfredo Delgado i Jordi Busquets, i l'actuació de Ray.

Pregó i correfoc

El Pregó de Festa Major des del balcó de l'Ajuntament a càrrec del popular humorista i monologuista Peyu, el correfoc a càrrec de la Colla de Diables Bram de Foc d’Abrera, amb la participació de Dimonis de Pallejà i Diablots d’Olesa, un espectacular piromusical a la plaça de l’Església, el ball de nit amb l'Orquestra Titanium, la Festa Major Jove amb #BigFriday i Ràdio Abrera i l'actuació de Dasoul al Parc de Can Morral van ser les activitats de la nostra Festa Major de divendres a la nit.

Per Sant Pere, Festa a Abrera

El dijous 29 de juny vam celebrar la nostra diada: Sant Pere. A partir de les dotze del migdia, l’Església de Sant Pere d’Abrera es va omplir amb la celebració de la Missa Major. Després, l’Hort de la Parròquia va acollir un concert vermut amb el trio 3 Lonely Men. A la tarda, l’alcalde, Jesús Naharro, va inaugurar els nous estudis de Ràdio Abrera, ubicats a la primera planta de la Sala Municipal.

Paral·lelament, nens i nenes i adults van participar a la orxatada amb fartons, una novetat d’enguany, que es va celebrar amb èxit a l’escenari Can Morral, al Parc de Can Morral. Aquesta activitat, que va aplegar unes 500 persones, va comptar amb la col·laboració de l’AMPA de l’Escola Josefina Ibáñez. Seguidament, les famílies van gaudir de l’espectacle de circ Entredos de la companyia Capicua.

L’escenari Casanova, a la plaça Rafael Casanova, va acollirr una ballada de sardanes amb la Cobla Contemporània. I a l’escenari Trueta, a la plaça del doctor Trueta, el concert de l’Escola de Música d’Abrera. Per acabar el dia, el Parc de l’Estació es va convertir en un cine amb el cicle Cinema Jove al Carrer i la projecció de la pel·lícula Zootrópolis.

L’endemà es va celebrar una jornada de portes obertes on els veïns i veïnes del nostre municipi van poder conèixer els nous estudis de l’Emissora de Ràdio Municipal, ubicats a la primera planta de la Sala Municipal.

Des de l’Ajuntament d’Abrera us desitgem una bona Festa Major!