DIJOUS, 18/04/2024 | 07:22 h

Música afrolatinoamericana al segon concert del cicle musical Sona Abrera

23/6/2017

El segon concert del Sona Abrera 2017, enguany dedicat als sons del sud, ens va portar un repertori tradicional de música afrolatinoamericana, interpretada per la companyia de dansa i música Kumbiamba.

Les artistes, provinents de Panamà, Colòmbia, Uruguai, Mèxic i Argentina, ens van delectar amb el seu espectacle Pájaros, una metàfora basada en el conte d'un tucà, un ocell que per naturalesa no és migratori, però que donada la seva curiositat, ganes de conèixer món i aprendre, decideix migrar per decisió pròpia.

La llista de cançons tradicionals, que totes presentaven la particularitat que parlaven d’ocells, va ser la següent:

“Volando”; currulao (Bahia).

“Detrás de la puerta”; cúmbia (cançó tradicional).

“Volá pajarito”; tambora (cançó tradicional).

“La guacamaya”; son jarocho (cançó tradicional).

“El loro y la lora”; bullerengue sentado (cançó tradicional).

“Pájaro chogüí”; polca paraguaiana (Guillermo indio piragua Breer).

“Tonada de luna llena”; tonada veneçolana (Simón Diaz).

“Canto a Obatalá”; cants iorubes (cançó tradicional).

“Sun sun babaé”; tradicional cubà (lletra readaptada per Valentina Sousa, Marcela Londoño).

L’assistència a la plaça del Doctor Trueta va ser nombrosa, ja que va arribar a les 130 persones.