DIJOUS, 28/03/2024 | 21:33 h

Comença la redacció de les Vies Blaves, que faran transitables les lleres dels rius Llobregat, Anoia i Cardener

26/6/2017

L’alcalde d’Abrera, Jesús Naharro, el regidor d’Urbanisme, Albert Roca i el tècnic municipal de Medi Ambient, Alfons Recio, van assistir dimarts a Manresa a l’acte de presentació de l’equip redactor del projecte Vies Blaves, pioner al sud d'Europa, per rehabilitar la llera del riu Llobregat i els seus afluents, Anoia i Cardener.

El vicepresident segon i responsable de l’àrea de Desenvolupament Econòmic i local de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, va presentar els equips redactors del projecte. L’acte va aplegar els 33 ajuntaments del Baix Llobregat, Bages, el Berguedà, el Moianès i el Vallès Occidental que es beneficiaran de la Via Blava Llobregat, on s'invertiran 14 milions d'euros. A la trobada es van reunir més de 60 alcaldes i tècnics dels municipis participants.

Via blava Llobregat
La columna vertebral del projecte és la Via Blava Llobregat, que resseguirà la llera del riu Llobregat, l'únic que neix i mor a la demarcació de Barcelona. Aquesta Via Blava Llobregat recorrerà 186 quilòmetres, des de les fonts de Castellar de n'Hug fins a la desembocadura d'El Prat de Llobregat. També s'adequaran 110 quilòmetres de variants i accessos i té un pressupost de 14 milions d'euros.

Connectar els barris d’Abrera
A finals de 2016, l’alcalde, Jesús Naharro, va manifestar a Marc Castells la necessitat de connectar tots els barris del municipi d’Abrera amb la via blava. Concretament, que s’inclogui en el projecte un nou pas per sobre del riu Llobregat, una connexió per a vianants, bicicletes i persones amb mobilitat reduïda, que articuli el nucli principal d’Abrera amb els barris de Can Vilalba i la via blava.

300 quilòmetres
Impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Vies Blaves convertiran en transitables més de 300 quilòmetres a la vora dels rius per fer-hi rutes a peu, en bicicleta o a cavall. El projecte neix com un instrument prioritari per a la dinamització turística de les comarques de Barcelona. Al llarg dels rius es faran actuacions per a millorar el recorregut, recuperar camins històrics i fer accessibles a la ciutadania espais naturals fins ara desconeguts o descuidats.