DIMARTS, 19/03/2024 | 12:05 h

Front comú de Terrassa, Viladecavalls, Olesa de Montserrat i Abrera per reivindicar la finalització de la B-40 dins dels terminis i sense més retallades

20/6/2017

Aquest dimarts al matí s’ha celebrat una visita institucional, organitzada pel Ministeri de Foment, amb el ministre Íñigo De La Serna, a les obres de l’autovia orbital B-40. A la visita hi han assistit l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, el d’Abrera, Jesus Naharro, l’alcaldessa de Viladecavalls, Francesca Berenguer, i la d’Olesa de Montserrat, Pilar Puimedon.

La comitiva ha visitat les obres i ha assistit al calatge del túnel Terrassa-Abrera, una de les actuacions més esperades i reivindicades pels municipis. A la visita s’ha pogut comprovar l’avenç de les obres i conèixer el calendari que proposa el Ministeri per a la finalització del tram Olesa-Viladecavalls, prevista per l’octubre de 2019.

Els quatre alcaldes han coincidit en valorar positivament la visita del ministre, donant resposta a una petició conjunta de tots quatre municipis el passat mes de març, però al mateix temps han refermat el front comú municipal per denunciar les retallades i els endarreriments que està patint l’obra. Els alcaldes han reiterat les seves demandes en relació als pressupostos de l’obra, reclamant que no hi hagi més demores ni retallades, i que el Ministeri compleixi amb els compromisos adquirits.

Evitar el col·lapse
Els alcaldes de Terrassa, Viladecavalls, Olesa de Montserrat i Abrera són escèptics davant els calendaris anunciats pel Govern central. Per als càrrecs electes municipals, les retallades pressupostàries han afectat directament les actuacions derivades de l’obra, com les connexions amb la C-55, l’A-2 i la C-16. Tots quatre municipis alerten que, si no es completen aquestes connexions, es podrien provocar grans col·lapses quan s’obri tot el tram a l’ús rodat, afectant seriosament la mobilitat als municipis. Les previsions indiquen que més de 60.000 vehicles utilitzarien aquesta autovia orbital, podent arribar a més de 100.000 a ple rendiment.

Aquests han estat els motius pels quals el front municipal afectat per la B-40 ha sol·licitat una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, per tal de cercar complicitats amb la Generalitat de Catalunya en les seves reivindicacions.

A més, també s’ha anunciat que demanaran reunir-se amb el director general de Carreteres del Ministeri de Foment, per tal de fer seguiment de l’estat de les obres i persistir en fer força perquè es compleixi el calendari.