DIJOUS, 28/03/2024 | 21:01 h

Més de mil persones participen en la novena edició de la Cursa Popular Abrera Corre D9

16/6/2017

Un any més, el nostre municipi va acollir una gran matinal atlètica organitzada pel Club d’Atletisme d’Abrera. Des de la regidoria d’Esports de l’Ajuntament vam col•laborar en l’organització de la Cursa Popular Abrera Corre D9, que enguany va tenir lloc el diumenge 11 de juny per diferents carrers del nostre municipi.

450 adults i 530 nens i nenes van participar en les diferents curses. L’alcalde, Jesús Naharro, va entregar els trofeus als guanyadors i guanyadores de les diverses categories en el Parc de Can Morral. El grup de zumba Vive y Baila van amenitzar la cursa amb les seves coreografies i fent ballar als corredors. A la meta, els nois de #Big Friday van amenitzar la festa esportiva.

Actuació del preventiu mèdic
Un dels corredors adults que participava en una de les curses va patir un infart. La ràpida actuació del preventiu mèdic, que li van practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar, i de l' ambulància del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va permetre estabilitzar-lo i traslladar-lo d’immediat a l’Hospital de Bellvitge, on evoluciona favorablement.

Xerrada amb ‘Egoísmo positivo’
Un dels actes previs a la cursa popular Abrera Corre D9 va ser la xerrada del col·lectiu Egoísmo Positivo, que va tenir lloc a l’Auditori del Centre Polivalent el dissabte 10 de juny. Aquesta és una entitat creada l’any 2012 amb l’objectiu d’integrar les persones discapacitades en el món de l’esport. L’edició de l’any passat de l’Abrera Corre D9 va comptar amb la participació de diversos corredors en cadira de rodes que pertanyen a aquest moviment.

Els confundadors d’Egoísmo Positivo, Jesús Oliver i Alex Parreño, van explicar a la xerrada la seva tasca: “Hay que hacer mucho trabajo. La visibilidad es importante para que estos temas se vean más y la sociedad pierda el miedo a ver personas con discapacidad en el mundo del deporte. Esto es lo que hacemos nosotros, una vez al mes, mes y medio, cuando acudimos a carreras con personas con discapacidad”.

Egoísmo Positivo participa a curses populars organitzades a les comarques de Barcelona i a altres indrets com Madrid, Soria, Aranda de Duero i Sevilla (escolteu l’entrevista realitzada a Ràdio Abrera a l’enllaç inferior).

Consulteu tots els resultats de la cursa Abrera Corre D9 2017 fent clic aquí.