DIMARTS, 19/03/2024 | 05:55 h

Exigim al Ministeri de Foment la finalització de les obres del Torrent Gran

12/6/2017

Des de l’Ajuntament d’Abrera ens hem reunit amb el Ministeri de Foment i hem manifestat la nostra preocupació pel retràs de les obres que estan realitzat al Torrent Gran. Per aquest motiu, hem exigit que es finalitzin l’abans possible per acabar amb les retencions de trànsit que tenen lloc a l’autovia i que afecten a bona part dels nostres veïns i veïnes.

El Ministeri de Foment està realitzant les obres de reparació, condicionament i millora de la capacitat hidràulica de l’obra de fàbrica del Torrent Gran sota l’autovia A-2 en el punt quilomètric OF 584 + 000. Segons les previsions del ministeri, les obres finalitzaran aquesta propera tardor.

Per tal de millorar la capacitat hidràulica de l’obra de fàbrica del Torrent Gran en l’encreuament de l’autovia A-2 s’ha executat un caixó de formigó armat de 6,00 metres d’amplada i 5 d’alçada de dimensions interiors i de 110 metres de longitud.

El gruix dels murs i sostre del calaix son d’1,00 m i el gruix de la solera és d’1,50 metres. Amb aquesta actuació s’augmenta més de 4 vegades la capacitat hidràulica que hi havia i possibilitarà el pas de vianants del camí del Torrent Gran sota l’autovia A-2.

Desplaçament amb cilindres hidràulics

El calaix de formigó armat es va construir a l’exterior amb la intenció de desplaçar-lo sota l’autovia A-2 mitjançant cilindres hidràulics que transmeten l’esforç a un mur de reacció i al propi terreny. Com pot veure’s a les fotografies, el caixó de formigó armat és com un “vaixell” que es clava en el terreny a una velocitat prevista d’1 metre per dia. Prèviament a la clava s’excava el terreny amb màquina des de dins del caixó per tal d’avançar. Actualment s’ha executat en 30% de la clava.

No existeix experiència prèvia de clava de marcs de formigó d’aquestes dimensions en longituds superiors a 60 metres en trams d’autovia. Cal indicar que aquest tram d’autovia, amb una intensitat superior a 100.000 vehicles al dia, és una de les més altes de Catalunya i Espanya.

Des de l’Ajuntament d’Abrera també vam demanar que es millorés la senyalització en aquest tram. Així, hi ha un seguit de senyalització provisional, consensuada amb el ministeri, que indica els accessos tant al nucli urbà d’Abrera com als polígons industrials.