DIVENDRES, 19/04/2024 | 13:29 h
  • banner_inuncat

Consells de seguretat en cas d´inundacions

27/9/2011

Des del departament de Protecció Civil de l´Ajuntament d´Abrera s´està fent difusió de la campanya de prevenció en cas d´inundacions. En primer lloc, es recomana prendre precaucions abans que arribi el període de pluges. Cal comprovar on es troben localitzats l´interruptor general del corrent elèctric i les claus de pas de l´aigua i del gas de casa, revisar periòdicament la teulada i mantenir nets els conductes i desguassos d´aigua de pluja. Tant a casa com al cotxe es recomana tenir una llanterna, roba d´abric així com un telèfon mòbil. També és important assabentar-se d´on preveu el pla d´emergència que s´ha d´anar en cas de desallotjament.

Si ens veiem sorpresos per precipitacions importants, cal buscar refugi dins d´un edifici segur i tancar-ne bé les portes i finestres. Ens hem d´allunyar de rieres i torrents o de les zones que es poden inundar i on no s´ha d´estacionar el vehicle. Tampoc s´han de travessar rius, rieres o zones inundades, ni a peu ni en cotxe, ja que aquests últims poden flotar fins i tot amb poca alçada d´aigua i podem quedar atrapats a l´interior. Pel que fa al cotxe, cal circular preferentment per les rutes principals i les autopistes, moderant la velocitat, i aturar-se en cas que hi hagi problemes de visibilitat, senyalitzant-lo correctament.

A casa, en cas d´inundació, no s´ha de baixar als soterranis ni deixar a l´exterior objectes que puguin ser arrossegats per l´aigua. S´ha de desconnectar l´interruptor general d´electricitat i col·locar en zones elevades documents importants i objectes de valor i aliments. El telèfon d´emergències és el 112.

Díptic_inuncat.pdf

Multimedia: aiguats,inundacions i riuades