DIVENDRES, 19/04/2024 | 21:59 h

Manuel López rep la Creu Sant Jordi de la Generalitat

21/4/2010

L´exalcalde d´Abrera, Manuel López Lozano, ha rebut de mans del president de la Generalitat, José Montilla, la Creu Sant Jordi per la seva trajectòria professional i per l´aportació que ha fet com a alcalde d´Abrera durant l´època dels primers ajuntaments democràtics. Les conseqüències en l´ordre personal que va comportar-li una decidida voluntat de servei l´han fet un dels símbols de la Transició, per la qual cosa el Govern li ha atorgat aquest reconeixement a la seva tasca i a la de l´administració local en el seu conjunt.

Aquest és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona o entitat per part de la Generalitat de Catalunya. López, que va rebre aquesta condecoració al Palau de la Generalitat, va estar acompanyat de l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler. Aquest any l´han rebut 32 personalitats i 13 entitats que s´han destacat pels serveis prestats en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural.

Fill predilecte del municipi

L´Ajuntament d´Abrera ja va nomenar l´exalcalde  López fill predilecte del municipi a l´octubre de l´any pasat amb un acte públic a la Sala de Plens. L´acte d´homenatge es va omplir amb més d´un centenar de veïns i veïnes, regidors i exregidors de l´Ajuntament d´Abrera, representats d´altres ajuntaments i familiars. Mesos abans el ple de l´Ajuntament ja l´havia nomenat fill predilecte, distinció que li va ser atorgada pel seu paper com a primer alcalde de la democràcia i com a reconeixement a la seva dedicació al poble d´Abrera durant els anys que va ser batlle i regidor d´aquesta Corporació. Aquest reconeixement de fill predilecte és el primer en la història d´Abrera

Manuel López va ser el primer alcalde democràtic d´Abrera durant el mandat 1979-1983. López va resultar ferit per un impacte de bala disparat per la Guàrdia Civil durant una manifestació laboral en què feia de mediador dins d´una empresa del polígon industrial Can Sucarrats i com a resultat de l´incident va quedar postrat en cadira de rodes. Aquest fet va marcar la seva trajectòria política i personal tres mesos després de la seva presa de possessió com a alcalde.

López no s´ha desvinculat mai de la política: va començar la lluita contra els ajuntaments franquistes l´any 1971 i es va acomiadar oficialment del món local el 2005. Va ser el cap visible de l´entesa municipal d´Abrera quan va ser escollit alcalde, va miliar al PSUC (del 1976 al 1981) i es va afiliar al PSC l´any 1996, on encara pertany a l´executiva local del partit.