DIVENDRES, 19/04/2024 | 02:03 h
  • Radar pedagògic passeig de l'Estació 04

• Radar pedagògic passeig de l'Estació 03
  • Radar pedagògic carrer Manresa 03

Instal·lem dos nous radars "pedagògics" de control de velocitat al nucli urbà d'Abrera

22/2/2021

Avui dilluns 22 de febrer hem posat en funcionament dos nous radars de control de velocitat al nucli urbà, que s’afegeixen al que ja està en funcionament a l’avinguda de la Generalitat. Els dos nous radars s’han instal·lat al passeig de l’Estació i al carrer Manresa. La finalitat d'aquests radars és conscienciar als conductors i conductores de la necessitat de respectar els límits de circulació, millorant així la seguretat viària ciutadana.

La mesura està en la línia de l’Ajuntament d'Abrera d’apostar per aquelles mesures de caràcter pedagògic que inciten a la reflexió directa de la ciutadania enfront a la responsabilitat de conduir, especialment en entorns sensibles pel risc viari.

La particularitat d’aquest radar “pedagògic” és que només mesura i informa de la velocitat però no sanciona. L’objectiu és conscienciar a les persones que condueixen un vehicle de la velocitat a la qual estan circulant per tal que, en cas que sigui necessari, la disminueixin. D'aquesta manera augmentem la seguretat viària ciutadana, tant per als conductors/es com per als vianants.

Es tracta d'un sistema amable per conscienciar els conductors i les conductores de mantenir una velocitat adequada quan circulen pel municipi. Els nous radars, que funcionen amb bateries, consisteixen en un panell electrònic que mostra als conductors la velocitat a la qual estan circulant i alhora els alerta si superen els límits permesos a la via:

• En color verd quan la velocitat és adequada i un missatge de "Gràcies"
  • En color vermell quan es supera la velocitat permesa i un missatge de "Redueix velocitat!"

Des de l'Ajuntament d'Abrera agraïm la col·laboració de tothom per respectar els límits de velocitat establerts i així fer del nostre municipi un lloc segur per on circular i passejar!

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ