DIVENDRES, 19/04/2024 | 22:04 h
  • Abrera al mapa mundial de la conservació de les aus i la biodiversitat

Abrera, al mapa mundial de la conservació de les aus i la biodiversitat

El nostre municipi compta amb algunes de les àrees naturals més importants a escala internacional.

8/2/2021

A banda de la Zona d’Especial Conservació per a les Aus (ZEPA), la Zona Especial de Conservació (ZEC) al riu Llobregat, de la Xarxa Natura 2000 (Unió Europea) i del PEIN (Generalitat de Catalunya), una part del nostre terme municipal es troba catalogada com a Important Bird and Biodiversity Area (IBA, Àrea Important per a les Aus i la Biodiversitat), per l’organització BirdLife International.

Es tracta d’una part significativa de la riera del Morral del Molí i les seves àrees adjacents, situades a la zona nord-est del municipi. Aquest part integra la IBA139 anomenada Mountains of Barcelona (Muntanyes de Barcelona), que té una gran rellevància per a la conservació de les poblacions d’ocells i hàbitats mediterranis a escala mundial. Entre les aus que habiten aquesta àrea i que es troben al voltant de la riera del Morral del Molí hi ha nombroses espècies de rapinyaires, com l’àguila cuabarrada (Aquila fasciata), l’àguila marcenca (Circaetus gallicus) i el duc (Bubo bubo) i d’ocells granívors com la xixella (Columba oenas) i la tórtora europea (Streptopelia turtur).

Des de l’any 2018 la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Abrera està treballant per tal d’implantar mecanismes legals que possibilitin un major grau de protecció per a aquesta àrea. De forma simultània, s’està elaborant una proposta conjunta amb altres municipis veïns, que permeti connectar, mitjançant la creació de corredors ecològics protegits, la ZEPA-ZEC-PEIN i la IBA amb el Parc Natural de Collserola. Els altres municipis més propers a Abrera que integren la IBA 139 són Ullastrell, Viladecavalls, Vacarisses, Olesa de Montserrat, Esparreguera, Collbató i El Bruc.

Aquestes àrees naturals són molt importants, no només per a les poblacions d’ocells i els hàbitats de tipus mediterrani, sinó també per a la conservació dels sistemes hidrogràfics d’aquesta part de la conca del riu Llobregat.

Per a més informació, podeu consultar el web de SEO/BirdLife clicant aquí i al final d'aquesta pàgina. També disposeu del web de la Generalitat de Catalunya, sobre espais naturals protegits (fes clic aquí o al final d'aquesta pàgina).

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ