DIMARTS, 16/04/2024 | 12:25 h
  • Avui dijous, 4 de febrer, és el Dia Internacional contra el Càncer

Dijous, 4 de febrer, Dia Mundial contra el Càncer

4/2/2021

En el Dia Mundial Contra el Càncer, l'Ajuntament d'Abrera es fa ressò del comunicat realitzat per l'entitat l’AECC-Catalunya contra el càncer. Per l'associació, la situació d’emergència sanitària per la pandèmia de la Covid-19 no ha fet més que agreujar la situació de vulnerabilitat que ja patien moltes de les persones afectades pel càncer. Entre les situacions agreujades estan la soledat, la por, la pèrdua de recursos econòmics i l’impacte sanitari que es tradueix en un 21% menys de nous casos de càncer detectats.

L'Associació vol posar de manifest que el càncer és igual per a tots, però no tots som iguals davant el càncer. És necessari treballar per a eliminar la desigualtat i això només s'aconsegueix amb un acord contra el càncer.

Un acord perquè tota la població pugui prendre decisions saludables i evitar fins al 50% dels casos de càncer, un acord per ajudar a les persones a fer front a la por i disminuir la sensació de soledat, un acord perquè el càncer no provoqui pobresa, perquè ningú es quedi sense diagnosticar, que totes les persones amb càncer tinguin el mateix dret als resultats de recerca en càncer i que tots els tipus de càncer tinguin oportunitat de ser investigats

• Trobareu més informació sobre el comunicat de l'AECC fent clic aquí

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ