DIMARTS, 16/04/2024 | 22:08 h
  • L'Arxiu Municipal d'Abrera passarà a formar part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona

L'Ajuntament renova el conveni de l'Arxiu Històric Municipal d’Abrera amb la Xarxa d'Arxius Municipals

8/2/2021

L'Arxiu Històric Municipal ha renovat l'adhesió a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) per un període de 4 anys. El dimecres 3 de febrer passat es va formalitzar l'acord, amb la signatura del nou conveni entre l'Ajuntament i la Diputació. Formar part de la XAM, en la vessant de la Central de Serveis Tècnics, ens ha permès reduir costos i optimitzar els recursos. La XAM ens posa a la nostra disposició tot un ventall de beneficis en forma de recursos tècnics, ajudes econòmiques, compres conjuntes, préstec de material, formació i assessorament.

Aquest 2020, ha estat el primer any de l'Arxiu Històric Municipal com a membre de la XAM. Durant 4 anys més, es podrà gaudir del treball en XARXA i la cooperació amb la resta d'arxius municipals de la nostra demarcació.

Ser un arxiu membre de la XAM ens proporciona un ventall de beneficis, a banda de visibilitat amb la resta de municipis adherits. L’adhesió ens suposarà millores en la gestió, la conservació i la difusió de l’arxiu municipal. Ens aportarà un seguit d’avantatges, com reduir els costos i ens permetrà treballar conjuntament amb la resta d’arxius municipals adherits a la xarxa compartint experiències i recursos. Així, des de l'Ajuntament d'Abrera podrem:

• Disposar d’assessorament normatiu en matèria d’arxius.
  • Disposar de recursos tècnics sobre  gestió documental.
  • Ajuda i suport en projectes de digitalització, restauració i difusió del patrimoni documental.
  • Suport en els projectes de tractament arxivístic: realització de projectes tècnics de gestió documental i arxiu amb l’objectiu de normalitzar i potenciar l’organització dels seus fons.
  • Conservació del patrimoni documental a través d’actuacions i assessorament sobre conservació preventiva i restauració.
  • Suport a la digitalització de documents amb l’objectiu de conservar i difondre els seus fons.
  • Disposar de portals / plataformes per a difondre imatges i documents digitalitzats.

La Xarxa d’Arxius Municipals (XAM), constituïda l’any 2003, és l’instrument de col·laboració de la Diputació de Barcelona, per tal de garantir la correcta gestió del patrimoni documental local dels ajuntaments majors de 10.000 habitants que en tenen l’obligació legal. I alhora, vol ser l’instrument adient per donar suport als ajuntaments menors de 10.000 habitants que, malgrat que no tinguin arxiu propi integrat al Sistema d’Arxius de Catalunya, han de disposar d’un únic sistema de gestió documental i, en el cas que compleixin els requisits establerts per la Llei, poder integrar-se al Sistema d’Arxius de Catalunya.

Les línies bàsiques d’actuació de la XAM (Central de Serveis Tècnics) són donar assessorament, col·laboració en el tractament arxivístic, restauració, digitalització, compres conjuntes de material, préstec de material, formació i difusió.

• Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ