DIVENDRES, 29/03/2024 | 11:37 h
  • Guia salut saludable etapa escolar
  • Guia salut saludable etapa escolar 2

Des del departament de Salut Pública fem difusió de la guia sobre "L'alimentació saludable en l'etapa escolar"

30/6/2020

Des del departament de Salut Pública i Benestar de l'Ajuntament d'Abrera fem difusió de la darrera edició de la guia sobre "L'alimentació saludable en l'etapa escolar", a la que es facilita informació, eines i recursos per preparar acuradament les planificacions alimentàries i alhora promoure hàbits alimentaris saludables i sostenibles.

Avui dimarts 30 de juny s'ha presentat de forma telemàtica aquesta guia de l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) que s'ha consensuat amb la participació de 55 professionals i persones expertes de 40 entitats i s’adreça, principalment, a professionals de l’entorn del menjador escolar i a les famílies.

En la presentació, s'han abordat i comentat els aspectes més destacats que s’han incorporat, tant en relació a temes alimentaris i dietètics, com mediambientals.  L'alimentació és un procés que ens acompanya al llarg de la vida, a través del qual obtenim els nutrients i l'energia que permeten cobrir els requeriments de l'organisme. Una alimentació saludable es defineix com aquella que és satisfactòria, suficient, completa, equilibrada, harmònica, segura, adaptada al comensal i a l’entorn, sostenible i assequible. I la dieta mediterrània tradicional compleix amb aquests requisits i és molt habitual en el nostre entorn.

En aquest sentit, és convenient que s'inclogui els aliments més adequats per a la salut, i es prevegi també, el coneixement i l’aprofitament de la gran varietat de productes i preparacions propis de la nostra cultura i del nostre territori. Per alimentar-nos de manera saludable i curosa amb el medi ambient, hem de saber tant el que necessitem com també d’on i com s’obté, com arriba al nostre plat, com es prepara i com es pot consumir.

Tota aquesta informació la trobareu en la guia sobre "L'alimentació saludable en l'etapa escolar" a la part inferior d'aquesta pàgina o fent clic aquí.

Més de 200 professionals a la presentació

La presentació s'ha realitzat a través d'un seminari telemàtic (webinar) al que han participat més de 200 professionals dels sector, entre ells la tècnica de Salut Pública del nostre ajuntament. Ha estat moderada per Carmen Cabezas, subdirectora de Promoció de la Salut de l'ASPCAT, i ha comptat amb les intervencions de Gemma Salvador, Maria Blanquer i Maria Manera, dietistes-nutricionistes i coordinadores de la guia. També han participat representants ASPCAT.

Promovem hàbits alimentaris saludables i sostenibles! Consulteu la guia sobre "L'alimentació saludable en l'etapa escolar".

Consulteu tota la informació sobre la prevenció i contenció del coronavirus a Abrera fent clic aquí

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

Web abrera.cat
Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
Youtube Ajuntament d'Abrera
Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.

FALDO NOTICIES CORONAVIRUS CANALS COMUNICACIÓ